Avatar billede aphandersen Juniormester
21. juli 2017 - 06:54 Der er 1 kommentar

Åbn flere billeder i billedviser med VBA

I excel har jeg en Listbox med en liste med filnavne (alle billeder), og jeg bruger følgende kode til at åbne et billede i den eksterne billedviser i Windows 10.

    Dim Shex As Object
    Set Shex = CreateObject("Shell.Application")
    Shex.Open (Folder & ListBox1.Value)

Hvor Folder er en streng med adressen til mappen hvor billederne ligger i og ListBox1 er den listbox jeg har med billednavne.

Normalt når jeg åbner et billede i billedviser, kan jeg efterfølgende browse videre efter næste billede i samme mappe, men det kan jeg ikke her.

Hvordan får jeg åbnet alle billeder i billedviser, så det valgte billede vises, men jeg kan trykke på pile frem og tilbage mellem de forskellige billeder. Tænker på hvordan jeg gør det med en Shell application, da det under alle omstændigheder selvfølgelig kan gøres ved at lave min egen billedviser i Excel med VBA. Er det muligt med den eksterne billedviser at åbne alle billeder?
Avatar billede komputerdk Mester
22. juli 2017 - 09:38 #1
Ved ikke om der virker, men hvad hvis du i din shell åbner billedfremviseren (exe) med en -open "& Folder & ListBox1.Value kommandolinje?