21. juli 2017 - 09:27 Der er 6 kommentarer

Importeret data skifter pludselig format fra en bestemt række, og jeg kan ikke ændre det

Hej Eksperter.

Jeg oplever et problem, som jeg aldrig har set før!
Når jeg importerer data fra banken ind i et excelark, skifter formatet pludselig ved række 68, og jeg kan på ingen måde ændre formatet.
Det er datoformatet som i de første rækker er korrekt fx 07-18-2017, men så skifter det pludselig til 07/18/2017. Jeg har forsøgt at ændre de "forkerte" rækker til hvilken som helst andet datoformat - men de vil simpelthen ikke ændres til noget som helst! Det skal sige at jeg havde samme problem da jeg importerede data fra en dansk bank, men her kan jeg ændre datoformatet inde i banken, det er desværre ikke muligt i den udenlandske bank.

Er der nogen der ved om jeg kan lave en opsætning i min excel, eller på nogen måde ændrer formateringen efter importen? Så jeg slipper for manuelt at rette alle rækkerne..

På forhånd mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Charlotte
Avatar billede finb Ekspert
21. juli 2017 - 09:29 #1
Ctrl + H
søg: "/"
erstat: "-"
21. juli 2017 - 10:21 #2
Mange tak finb. Det har jeg forsøgt, og nu prøvet igen. Den retter fint / til -, men jeg kan stadig ikke ændre formatet til fx dansk dato format. Når jeg vælger det danske datoformat, står der i sample stadig den amerikanske dato. Hvordan filan får man lov til at styre det? Jeg vælger Danish og den korrekte type, men det ændrer sig ikke. Jeg har også forsøgt at kopiere al data til nyt ark, hvor jeg kun indsætter tal, og jeg kan stadig ikke få lov til at ændre formatet..
Avatar billede finb Ekspert
21. juli 2017 - 10:30 #3
=dato(midt(usaDato;4;2);venstre(usaDato;2);højre(usaDato;4))
21. juli 2017 - 10:36 #4
Date 07-03-2017 returneres som 31-01-1912. Hmmm

Er det måden at gøre det på? Jeg kan heller ikke få lov til at ændre tal formatet fra engelsk 1000-tals seperator til dansk - jeg tænker det må være et sygt excel ark jeg får ud...........
Avatar billede finb Ekspert
21. juli 2017 - 10:57 #5
Jeg kan ikke huske, om syntaks er dato(d-m-y) eller dato(y-m-d),
prøv selv.
Men prøv at kopiere det syge excel-ark over i notesblok/notepad og
derefter kopier fra notesblok til et helt frisk excel-ark ?
21. juli 2017 - 12:05 #6
Tusind tak for hjælpen! Jeg ser om det vil lykkes.