Avatar billede Geniet Praktikant
21. juli 2017 - 14:07 Der er 5 kommentarer

T-kryds opgaven. Logik

Jeg kommer til et vej T. går jeg den ene vej dør jeg. den anden vej overlever jeg.
der en vagt i hver kørselsretning. Jeg må kun spørge een gang.
hvilken vej må jeg vælge for at overleve?
Avatar billede acore Ekspert
21. juli 2017 - 14:36 #1
Ku jo spørge om den forrige, der gik igennem overlevede
Avatar billede wjens Guru
21. juli 2017 - 15:39 #2
Hvis du kan stole på vagterne, er det da bare at spørge en af dem om hvad der sker i "hans" retning. Den anden vej er så det modsatte resultat.
Avatar billede INK Ekspert
21. juli 2017 - 16:11 #3
Opgaven bliver jo først rigtig spændende når man får at vide, at den ene vagt lyver konstant og den anden vagt taler altid sandt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juli 2017 - 18:05 #4
Jeg ville nok bare vende om, og gå tilbage.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
22. juli 2017 - 06:19 #5
Den korrekte version af den klassiske opgave er som #3 beskriver den.
Spørg en af vagterne: "Hvis jeg spurgte din kollega, hvad ville han så svare?"
Tag så den modsatte vej.