Avatar billede barth Professor
21. juli 2017 - 16:45 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Sammenlægning af Outlook konti

Jeg bruger Outlook 2013 og på anbefaling fra min udbyder har jeg ændret mine konti fra POP til IMAP.

Det betyder nu, at når jeg åbner min Outlook har jeg i venstre side min gamle konto der hedder min e-mail adresse og oven over har jeg den nye, der hedder min e-mail adresse med (2) bagefter.

Hvis jeg vil ind i Outlook i dag skal jeg klikke på min gamle konto. Her har jeg tømt indbakke og sendt post.

I min gamle konto hedder mapperne indbakke, sendt post, papirkurv og kladder.

I den nye hedder de Indbakke, sent, trash og drafts. Underligt??

Er der en mulighed for at slå de to konti sammen uden jeg ødelægger noget?

Jeg ville jo helst, hvis jeg kunne overføre (2) kontoen til den første, hvor jeg kan komme ind i Outlook i dag.
Avatar billede INK Ekspert
21. juli 2017 - 17:40 #1
Er de 2 konti hos samme leverandør eller 2 forskellige?
Ønsker du fortsat at beholde begge konti separate? eller ønsker du at have en fælles konto fremover?
Det med sproget må hænge sammen med sprog på serveren, hvor mailen ligger. Kan måske ændres i opsætning på serveren ved at gå i web-mail. Men fortæl lidt mere, også gerne hvem leverandøren/rerne er.
Avatar billede barth Professor
21. juli 2017 - 18:39 #2
Hej Ink.

Det er Surftown for begge konti. Jeg vil helst kun have een konto.

Mvh Hans
Avatar billede INK Ekspert
21. juli 2017 - 19:02 #3
Hvis du med én konto mener én e-mail adresse, så er det bare at vælge den. På den anden sætter du så automatisk "videresend til" for konto 1.
Fremover ville alle indkommende mails så komme på din (nye) konto 1.
Et evt. arkiv kan du mens begge konti er synlige i Outlook flytte fra gammel til ny konto. Disse mails vil så blive lagret på serveren under konto 1.
Da alle dine svar og dine oplysninger om e-mail adresse på div. hjemmesider kun vil være den nye adresse, så vil du efterhånden få færre og færre mails på den gamle adresse. Om 3-6 måneder vil du så formentlig kunne lukke den gamle adresse (og måske spare lidt penge).
Du skal selvfølgelig selv ændre e-mail adressen for dine tilmeldinger: Brobizz, bank, kreditkort, medlemsskaber, osv. osv.
Avatar billede barth Professor
21. juli 2017 - 19:16 #4
Jeg er bange for at jeg ikke har fået forklaret mig godt nok.

Jeg har kun een e-mail adresse og den vil jeg ikke ændre.

Men når jeg åbner min Outlook har jeg i venstre margin to konti. Den jeg bruger hedder nu (2) efter min adresse mens min gamle ikke er i brug. Jeg ville være glad for kun at have een konto.
Avatar billede INK Ekspert
21. juli 2017 - 19:33 #5
Hvis de 2 konti i Outlook er den samme, kan du bare slette den ene. (Da indholdet er det samme, vil du jo ikke miste noget). Forskellen på POP3 og IMAP er, at for en POP3 downloader du indholdet fra serveren til din PC og kan oprette lokale mapper på PCen. Der gemmes ikke noget på serveren og mister du din pc (tyveri, nedbrud o.a.), så mister du alt arkiveret, med mindre du selvfølgelig har en backup på NAS eller separat harddisk/usb.
Med en IMAP konto gemmes alt på serveren og du kikker op på det der ligger der. Dvs. dine arkivmapper oprettes også på serveren. Du kan så også oprette en off-line folder på PCen med arkivmapperne. Jeg har ikke Outlook hvor jeg er nu, så kan ikke lige huske hvordan, men er det nødvendigt, kan en anden sikkert svare.
Avatar billede barth Professor
21. juli 2017 - 19:48 #6
Tak ink. Men hvordan sletter jeg den. Og hvad sker der så med adgang til Outlook i dag? Den kommer jeg til ved at trykke på min gamle konto. Kan jeg ændre det. Detvervsmadder pænt af dig at du hjælper mig.
Avatar billede INK Ekspert
21. juli 2017 - 20:05 #7
Når du skal opsætte en mailkonto fra Surftown i Outlook 2013, så følg denne anvisning
https://controlpanel.surftown.com/knowledgebase/article/150/konfigurer-outlook-2013&languagechange=Danish

Jeg ved jo ikke hvordan du har oprettet kontiene, da du skiftede til IMAP, men det lyder som om noget gik galt. Hvis du går ind under de 2 konti, der burde findes nu, vil du måske se den ene som POP3 og den anden som IMAP. Jeg gætter fordi det lyder mærkeligt.

Hvis du har gemt noget i arkivmapper under din POP3 konto, skal du lige redde disse. Kan gøres ved at eksportere mapperne til et filformat for Outlook og gemme dem på skrivebordet. Dernæst kan du slette kontoen i Outlook og oprette en IMAP konto som angivet ovenfor. Senere importerer du mapperne igen.

Hvis du ikke har oprettet arkivmapper og ikke har mange gamle mails i indbakken, så kan du roligt slette de 2 konti og starte forfra. Jeg ville dog først gå på Webmail hos Surftown og tjekke hvad der rent faktisk lige nu er gemt på serveren under min konto.

Hvis der mangler noget som er vigtigt, så sørg for en kopi inden du sletter.
Avatar billede barth Professor
21. juli 2017 - 20:53 #8
Tusind tak. Jeg vil prøve at se på det om jeg kan finde ud af det. Du hører.
Avatar billede barth Professor
30. oktober 2017 - 18:51 #9
Desværre er der ikke kommet en løsning så jeg lukker.