Avatar billede 450025 Ekspert
22. juli 2017 - 15:43 Der er 7 kommentarer

Gjenoppretning.

Jeg har alltid brukt dette, føler det som en god sikkerhet, brukte den ikke så mye før var ikke nødvendig, men etter Win10 kom er det straks oftere.
Jeg sette et punkt når maskinen er i Toppform altså 100% seif.

Må jeg da ta en Gjenoppretning fordi maskinen er vrang, ikke noe problem det.
Røre ikke maskinen da, får dette svaret, ( Computer ble ikke Gjenopprettet, Prov igjen?)
Jeg har ikke gjort det  ok Starter opp maskinen og det virker som maskinen er helt ok.
Jeg spør er dette normalt i Win10 ???
Takk for svar om noen kan forklare dette fenomenet.

Arne.
Avatar billede Mark H. Juniormester
22. juli 2017 - 17:23 #1
Det lyder ikke særligt optimalt eller normalt.
Hvilket program er det du bruger?
Avatar billede 450025 Ekspert
22. juli 2017 - 17:57 #2
Svar på ditt spørsmål Mark H.  om du læser det som står, (Jeg spør er dette normalt i Win10  PRO versjon 1703 + Win10 Pro betalt og har hatt det ca 1 år, passet alle oppdateringer også. Trenger du flere opplysninger?

Jeg selv er ikke begeistra derfor spør jeg om råd her, der er mange her som kan mer en meg,  jeg er tross alt bare Seniormester.
Tar gjerne i mot flere svar, jeg liker Gjenoppretning fordi jeg er ikke feilfri på data, da er det godt og kunne gå tilbake.

Hadde jeg kunne det med kjerringa mi men nei hun får jeg ikke Gjenopprettet. Om så var tenk for en jobb.
Men Win 10 burte det la seg gjøre, den gir meg bare et svar jeg ikke liker.
Men Takk til Dere.
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2017 - 18:16 #3
Man har aldrig så længe at Windows genopretnings program har eksisteret 100% kunne stole på at det kunne løse et givent problem.
Det er den erfaring jeg har.
For mig er den eneste løsning der dur et image man kan rulle tilbage på.
Har brugt image filer i mere end 15 år efterhånden.
Avatar billede 450025 Ekspert
22. juli 2017 - 19:01 #4
Det var et svar jeg satte Stor pris på, og jeg er Hjartens enig med deg, da jeg ble i hop med kjerringa mi da viste jeg ikke hvor mange unger det kom til å bli.

Gjenoppretning funker ikke helt i Windows10  er klar over det, og samme problem med kjerringa, men ok hun er ålreit for det og det er Win10 også.

Jeg tar dette svaret som en trøst så lenge.    220661 Ekspert.
Arne fra Thailand.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2017 - 19:41 #5
Det er ikke kun et Win 10 problem.
Problemet har eksisteret i samtlige versioner siden det blev indført med XP (mener jeg det var)
Om problemet er større i Win 10 end de andre versioner vil jeg ikke sige, da jeg ikke fra start har haft tillid til det.
Jeg startede med image filer med Norton Ghost som jeg allerede  brugte i 1999 med Windows 98 SE.
Senere har jeg brugt programmer som Acronis og Paragon og her til sidst Aomei Backupper Free.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2017 - 19:46 #6
Det største problem jeg har oplevet med Win 10 er at funktionen ved større opgraderinger som start har været deaktiveret når computeren har bootet op for første gang i det nye system.
Her skal man som bruger ind og aktivere funktionen på c drevet
Det synes jeg er en stor fejl. Her burde de indstillinger der var fra forrige system blive overført.
Problemet er jo at man har en given tid at rulle tilbage på (typisk 30 dage) når denne tid er overskrevet forsvinder muligheden, og er system gendannelse her så ikke aktiveret har man bare ikke nogle punkter at gå tilbage på.
Det er en stor fejl.
Avatar billede 450025 Ekspert
23. juli 2017 - 06:31 #7
En ny dag 220661 Ekspert
Forstår alt du skriv og veldig nyttig for meg og andre også.
Nå har jeg helt gått over til Win10 angre ikke på det, men der er masse oppdateringer og det er nytt fra Microsoft, dette har gått fint for meg hver gang. Den siste 1703 gikk glatt den også og helt ok.
Jeg fikk problemer med VPN og det må jeg ha her jeg bor i Thailand, det skapte masse problemer for Selskapet med VPN det kokte hos dem, dem driv fortsatt med VPN  XP.  8.1. Win10, alt fungere men Brukere som fikk den nye oppdatering 1703 ingen av dem fikk VPN, dem svetter og svetter, men prøver og prøver?
Så fikk jeg den ene Https etter den andre ingen virka, Arne Ble forbanna (Sorry)
Jeg prøver og prøver laster ned jobber i times vis ingen ting hjelper. Og det er ikke løst enda.  Andre sa Arne kom og hjelp meg???  (Nei jeg har problem selv.)
Andre er glade for dem har ikke fått den versjon enda. Ikke Med Tvang fra Microsoft heller Utrolig.
Når jeg triksa som jeg gjorde ble maskina helt ubrukelig, ingen ting virka.
Jeg tok en Gjenoppretning, svar. DU BLE IKKE GJENOPPRETTET PRØV IGJEN
Nei jeg prøvde ikke dette, men la gå hva har hent, jo maskina var helt 100% igjen, jeg var gla til jeg. Nå funker maskinen ok men VPN kan ikke Aktiveres.
Du skriv, (Det synes jeg er en stor feil. Her burde de inndstillinger der var fra forrige system blive overført. (typisk 30 dage) for retur og da har Toget kjørt)      Helt enig med deg i det.
Nå leter jeg etter en ny VPN har prøvd 3 men ingen stiller det kravet jeg forlanger, Kvalitet og stabilitet, om jeg kommer tilbake til der jeg var før, vet jeg ikke. Har betalt for godt 1 år men få tilbake Monny fra slike Pirater det er nok tapt.
Seier til deg Takk for hjelpen og ha en fin dag.
Arne fra Thailand.

220661Ekspert