Avatar billede dorte w Praktikant
22. juli 2017 - 18:51 Der er 7 kommentarer

"antennestik" til hurtigere wi-fi

Hej. Min søn er gamer og er flyttet ind et sted, hvor der er gratis wi-fi, men ikke mulighed for andre forbindelser. Han er ked af at det er for langsomt til at spille spil og har talt om at man kan købe et slags stik som gør at det skulle give bedre og hurtigere forbindelse. Nogen der ved hvad han snakker om ? Jeg kunne godt tænke mig at give ham sådan et stik i gave. På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2017 - 20:00 #1
Der er ikke mulighed for en home plug der giver internet over lednings nettet?
https://www.google.dk/search?q=home+plug&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gws_rd=cr&ei=mZJzWZH4CquX6ATttKm4Bw
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2017 - 20:01 #2
En kablet forbindelse er langt bedre når man spiller :-)
Avatar billede INK Ekspert
22. juli 2017 - 21:15 #3
Der findes følgende produkt, der har en bedre antenne for modtagelse af wifi
https://www.amazon.de/ANEWKODI-600Mbit-Dualband-150Mbps-Wireless/dp/B06WWHH29Y/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1500750810&sr=8-3&keywords=Wireless+USB+Wifi+Adapter
Jeg har absolut ingen erfaring med det, men umiddelbart er en større antenne et skridt i den rigtige retning.
Avatar billede dorte w Praktikant
22. juli 2017 - 21:27 #4
Tak for jeres hjælp, undersøger det nærmere. Svaret fra INK ligner det, som knægten prøvede at forklare mig med et usb stik med en antenne. Muligheden for kabelforbindelse forelægger desværre ikke på adressen.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2017 - 07:58 #5
#4 Ok.
Avatar billede Mikael Ekspert
23. juli 2017 - 08:51 #6
Jeg tænker også som #3.

Der findes et hav af USB wi-fi plugs.

Og alt efter hvad der i forvejen sidder af trådløst kort i computeren, OG hvilken hastighed der er på ejendommens trådløse net, så KAN det give gevinst.

Fx. hvis hans nuværende trådløse kort kun køre B/G, så giver det ofte større hastighed med en B/G/N eller endnu nyere. Det har jeg selv god erfaring med på en ældre bærbar hvor det originale kun er B/G.

Men igen.. Det afhænger klart af ejendommens hastighed på det trådløse.

Der er mange muligheder som ikke koster en bondegård. ;)

Eksempel:
https://www.avxperten.dk/a/usb-wifi-adapter.asp?gclid=Cj0KCQjw78vLBRCZARIsACr4cxwqHZB6QWYiUjCVStVDXWoh6PbimC-iXBEBdU4aynMXiKmeNKj81EMaAhUAEALw_wcB
Avatar billede Mikael Ekspert
23. juli 2017 - 09:33 #7
Til ovenstående #6, så er der yderlig mulighed for at (alt efter valg af USB plug) tilkøbe en kraftigere antenne. Det gør ofte en væsenlig forskel, at gå fra en antenne fx. 2 db til 5 eller 7 db

https://www.avxperten.dk/wifi-antenne/