Avatar billede 450025 Ekspert
23. juli 2017 - 15:42 Der er 4 kommentarer

DNS Server evt oppsett.

Hva er en DNS.
Jeg har nå funnet et program VPN, pris ok, Brukervennlighet også. Hastighet er ikke det helt store, hadde nok venta lidt mer.
Jeg Kjøre Win10 Pro Servere er plassert i Oslo,
IP- Adress er 210.170.205.123    hjemlandet mitt i Norge.

Kan den låses? Jeg har tenkt og hjelpe til med DNS for hastighet på VPN nok et dumt spørsmål vet ikke bedre ok, men har aldri vært borte i dette før, men det var et tips jeg fikk uten noen forklaring.

Kan noen forklare lidt her, komme med råd, er jeg Takknemlig.
PING 229 ms -  Download  480 Mbps – Upload 3.81Mbps

Er den oppgaven evt Vanskelig? Takk for hjelpen og svaret.

Arne from Thailand
Avatar billede 450025 Ekspert
24. juli 2017 - 03:53 #1
God morgen DNS. har Googlet en god del og jeg svare selv denne gang, DNS kan ikke hjelpe meg med høgere hastighet på VPN. Kom jeg frem til.

Men der er jo minst 20 VPN Pirart Selskaper og lete blandt der må vel være en som funker. Men Takk alikevel ikke alle tippekuponger gir gevinst.
Arne.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. juli 2017 - 11:11 #2
Hej, Arne.

  DNS er den tjeneste (server) der omsætter et domæne-navn til en IP#.

  Din PC skal bruge DNS hver gang den skal finde vej til et nyt sted på internet.

  VPN "pakker trafikken ind" i et ekstra lag, så det f.eks. kan se ud som om du befinder dig i Norge, selvom du reelt sidder i Spanien. Det er denne ind- og udpakning, der tager tid og derfor får din forbindelse til at blive langsom. Hvis det er en gratis (eller billig) tjeneste, er udstyr og forbindelser ofte så ringe, at det ikke rigtigt bidrager med nogen reel værdi.

  Derfor: VPN opsætter man selv fra punkt-til-punkt hvis ydelsen er vigtig.

De bedste hilsner
Avatar billede 450025 Ekspert
24. juli 2017 - 13:47 #3
CRKrogh Expert. Der er nå er fordel med Computerworld der fins ikke Pirater her bare Seriøse og dyktige Hjelpere, et slik Forum er bare fantastisk dette slår ikke feil.
Jeg var på Google en god stund i går aften, svaret ble samme som din konklusjon.
Se #1
Bor vi utenfor våre hjemland så det bare VPN sådan er det til Norge og Danmark også alle vet dette, jeg tror jeg har vært borte i 5 til 6 VPN Piratvirksomheter. Det hetter du har ofte 300 dage fri Monny Bakk, jeg har ikke tapt 1 kr enda ok. Men dem er fryktelig glad i penga vi har og deres program er Verdens beste????
Virkeligheten er en hel annen, Support gidder stort ikke svare? Du kan sjatte ok oftest dårlig løsning det for problemer er så mange, noe er så vanskelig å installere at du gir opp.
Nå bruker jeg Paypal så få Monny igjen er intet problem dem tør ikke annet. Takk for ditt svar CRKrogh håper andre dra nytte av din viden jeg lærte i allefall lidt nytt Takk.
Klokken er 19.00 ha en hyggelig kveld.
Arne fra Thailand.
Avatar billede 450025 Ekspert
24. juli 2017 - 13:49 #4
300 Dage er du Gal 30 dage mente jeg, her bumma jeg Sorry.