Avatar billede Byskov11 Praktikant
23. juli 2017 - 21:46 Der er 5 kommentarer

Hente oplysninger fra et hyperlink?

Hej alle,

jeg ved ikke, om det overhovedet er muligt, men det kan jo være.

Hvis jeg i mit Excel-dokument har en kolonne bestående af hyperlinks, der fører videre til en specifik side, som er "ens" for alle hyperlinks. Opbygningen af siden som hver hyperlink fører videre til er helt ens, de indeholder dog forskellige stats/værdier.

Er det muligt at implementere disse værdier i en anden celle, som fører tilbage til det specifikke hyperlink.

Altså er tanken, at rækken der indeholder hyperlinket, skal indeholde de data, der hører til det specifikke hyperlink.

Håber det er forståeligt beskrevet.

Vh. Mathias
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2017 - 22:38 #1
nej, jeg fatter ikke hvad du mener.

der er et link, hvad vil du så ?
hente noget af det der er på siden ? nu er du jo ved at lave en browser...?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2017 - 23:03 #2
Sidwave, nok noget i stil med linkcelle www.demo.dk/emne=
Og så en kolonne med
Politik
Nyheder
Osv
Så klik kunne sammensætte søgeordene med linkcelle, og vise det link
Avatar billede Byskov11 Praktikant
24. juli 2017 - 08:21 #3
Du har forstået det helt rigtig, sidewave.

Trods en lidt kluntet forklaring kunne det koges ned til; kan jeg automatisk hente data fra en webside (i form af et hyperlink i mit eget ark) til en anden celle.

Jeg fortolker dog dit svar som om, at det ikke kan lade sig gøre.

Mange tak.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2017 - 09:33 #4
ja det kan lade sig gøre, men du skal med VBA kode, grave i data i cellen bag hyperlink, og hente den stump frem du vil vise...

det er ikke lige det jeg personligt bruger excell til... (jeg har budget+regnskab) :)
Avatar billede Byskov11 Praktikant
24. juli 2017 - 09:40 #5
Ah, okay!

- Jeg kaster mig ud i det. Mange tak :)