Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2017 - 19:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

backup softwvære

hej er det et backup softwvære

så kan følgende

lavet en backup af en pc (Windows 10) til en netværksharddisk (NAS)

og der efter kan køre den ud på en ande pc ind den er lavet på ? ligesom man kan i Windows server er det noget softwvære som kan det ? // Rasmus
Avatar billede INK Ekspert
24. juli 2017 - 19:18 #1
Backup software kunne være
https://www.easeus.com/backup-software/tb-free.html

Hvis du vil gendanne den på en anden pc, løber du nok ind i et licensproblem.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2017 - 19:21 #2
det ved jeg men om man kan har prøv og lavet en backup og køre på en pc og når den gestart kunne det ikke boote fra HDD
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2017 - 19:28 #3
Computerne du vil lægge image over på er det alle computere der gratis har været opgraderet til Win 10?

Jeg har selv prøvet at flytte en disk fra en  pc over på en anden, hvor begge var gratis opgraderet til Windows 10
Da den "fremmede" disk blev sat i skrev Windows at den lige skulle rette noget til, og kort efter så startede den, og var aktiveret med det samme. Tror det var noget med drivere til hardwaren den skulle have på plads.
Tror dog ikke det er helt optimalt på den måde. En clean install eller et image der passer til hardwaren er en langt bedre løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2017 - 19:29 #4
Computerne her kørte begge alm bios. Tror nok efter jeg har læst fra andre at kører pc med uefi bios vil man kunne få et boot problem.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2017 - 21:16 #5
jeg hade et program som hed  RecImg Manager (dur kun i Windows 8 og 8.1 )

og der kunne med lavet en backup med Windows og programmer men dur ikke til Windows  7 eller 10 kun til Windows 8 og 8.1 :(
men i Windows server der kan man lavet backup og sette på en ande pc :)

og line bare til Windows pc ?
Avatar billede bdf Mester
10. august 2017 - 19:56 #6
Jeg vil anbefale Acronis True Image, du kan sagtens oprette/recover dit image fra en NAS server.

Se evt https://www.youtube.com/watch?v=oR4hMqP3A9I ;-)
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2017 - 10:43 #7
windows sikkerhedskopiering