24. juli 2017 - 20:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

windows vil ikke starte

hej jeg har en ASUS R515M som ikke vil starte med windows 10 den går ind i bios menu når windows prøver at starte op har i en løsning forasten var den købt med windows 8 og har fået en ny SSD på 500 GB med windows 10 på
24. juli 2017 - 21:00 #1
Den går altså automatisk i bios ved opstart?

Hvordan står dine boot settings i bios?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2017 - 21:05 #2
Prøv at trykke på ESC under opstarten hvis du kan se din System Disk så tryk på den hvis den starter op  Skal du i BIOS kan du også komme fra ESC eller F2 og under Boot indstille ti FIRST Boot.
24. juli 2017 - 21:26 #3
der sker ingen ting når jeg prøver at trykke på windows boot manage og jeg tror os at den starter som den første
24. juli 2017 - 21:35 #4
den går automatisk i bios ved opstart af computer boot settings er
FAST boot (enabled)
LAUNCH CSM  (disabled)
boot otion priorities
boot option #1      windows boot manage
24. juli 2017 - 22:03 #5
Indsæt USB eller DVD med Windows image (recovery disk eller lign.) Disable "fast boot" sæt boot option order til #1:usb/dvd (alt efter hvad du bruger) #2: WBM. save settings and exit (F10) og prøv at starte op fra windows mediet.
Det kan være du skal trykke/holde F12 nede for at vælge boot menu.

Vælg fortsæt -> reparer computer. (står nederst i venstre hjørne) og prøv at følge instruktionerne - ellers vend tilbage.

Held og lykke.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2017 - 23:01 #6
Hvis det er en nyere ASUS så ser Bootselectoren sådan ud og startes med ESC hvor du også nederst kan vælge  enter setup
F2 er til BOOT UP
https://ibb.co/kn6fVQ
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2017 - 23:16 #7
Hvis du kører UEFI så vælg det husk nF10 ellers sæt til Default F10
https://ibb.co/mw49qQ
25. juli 2017 - 09:29 #8
hej igen efter en nat med en irriterende computer så der jeg tændte den imors og den startede men den kom ikke langt den kom til en side hvor der stod din pc er ikke korrekt. HVAD skal jeg så
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2017 - 09:40 #9
Hvad med et billede af din melding Screenshot eller foto? Den kommer ikke langt er intetsigende!
25. juli 2017 - 12:27 #10
her e r billederne så du kunne se det /Uhttp://imgur.com/a/8Wmtx
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2017 - 13:09 #11
Det ser ud til at den mangler Boot sektoren så du skal starte op fra et installations medie og foretage en reparation.!  Der hvor der står Brug en Enhed
Men hvis du ikke har noget vigtigt på den ville jeg foretrække en ny ren installation
25. juli 2017 - 13:11 #12
tak for hjælpen
25. juli 2017 - 22:06 #13
Og det var ikke stort set hvad jeg foreslog i #5? ;-)
Avatar billede Hansen Praktikant
04. august 2017 - 17:38 #14
Hey har stort problem... sidder og kan intet med min bærbar acer.. når jeg tænder står der acer og i nederste venstre hjørne står der tryk F2 go to set up, det gør jeg og kommer i InsydelH20 setup untilly..... hva gør jeg her fra ???
Hilsen Hansen ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
04. august 2017 - 21:31 #15
Hej når du er i BIOS Så tryk på piletasterne ti du står på boot Se efter om din Harddisk står som nr. 1 eller om du overhovedet kan se den.