Avatar billede cht22 Professor
24. juli 2017 - 22:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal man også undgå loops, hvis man bruger powerline?

Jeg vil gerne have højst mulige hastighed og jeg ved ikke om de 2 steder er på samme fase. Derfor vil jeg gerne vide om det giver problemer hvis jeg får strømkablerne på netværket flere steder i bygningen.

Jeg har 2 sæt powerline enheder og har tænkt på at forbinde de 2 af dem til ethernet netværket og de 2 andre direkte til computere, som får netværksforbindelse over strømmen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. juli 2017 - 07:59 #1
Powerline-adapters er ikke længere afhængige af at køre på samme fase - det vil højest kunne koste lidt på hastigheden.
Med det sagt, så er der ingen problemer med loops, da de principielt fungerer på samme facon som trådløse enheder, altså en punkt-til-punkt forbindelse.
Avatar billede cht22 Professor
25. juli 2017 - 09:24 #2
Jeg er ikke helt sikker på at du forstår mig helt rigtigt med hensyn til loops. Hvis jeg har 4 stk powerline enheder, så er der jo ikke længere tale om point-to-point forbindelser. Men jeg har læst mig frem til at powerline understøtter spanning-tree (STP), så det ser ud til at mit problem er løst.

Det er meget rart at vide at de ikke behøver være på samme fase.
Avatar billede cht22 Professor
09. marts 2021 - 02:01 #3
Det ser ud til der er nogen, der har siddet og kedet sig rigtig meget.

Her er hvad der står i headeren på http://pu.dk

HTTP/1.1 302 Found
Server: nginx/1.18.0
Date: Tue, 09 Mar 2021 00:53:49 GMT
Content-Type: text/html; charset=UTF-8
Content-Length: 0
Connection: close
Last-Modified: Tue, 09 Mar 2021 00:53 GMT
Location: http://pressensuddannelsesfond.dk
X-Anycast: Right on baby!
X-HCandersen: At rejse er at leve.
X-Anycast-Location: Amsterdam