Avatar billede Jonas L Novice
25. juli 2017 - 15:58 Der er 10 kommentarer

Min tastatur skriver {enter] af sig selv

Hej, computerworld
Jeg har et problem med mit Laptop keyboard, den tror at, jeg holder {enter} inde.
Jeg har prøvet at opdatere driverene, rense det og taget alle de scan jeg kunne dog Intet resultat
Det mærkelige er dog, hvis jeg trykker på R-shift eller up-arrow stopper det problemet i 2-3 min også begynder det igen.
Problemet har stået på i 1-2 måneder.
Tak på forhånd
            -Jonas L
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juli 2017 - 17:23 #1
Det kan måske skyldes at der sidder noget skidt ved enter-tasten.
Et laptop tastatur der jo er integreret er ikke bare sådan lige at skille ad, modsat et separat tastatur. Måske skulle du prøve forsigtigt med noget trykluft.
Avatar billede Jonas L Novice
25. juli 2017 - 18:14 #2
@ErikHg
Tak fordi du ville hjælpe, har dog prøvet at rense tastaturet, dog virkede det ikke.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juli 2017 - 18:31 #3
Hvis du har et løst tastatur til en stationær, kunne du prøve at sætte det til via en USB-indgang, og se om fejlen stadig er der. Hvis ikke, så er synderen tastaturet på din laptop.
Avatar billede Jonas L Novice
25. juli 2017 - 18:57 #4
@erikHg Endnu en gang tak, fordi du prøver at hjælpe.
Men har prøvet det og det virker ikke.
Har også prøvet at genistalleler driverne, dog uden nogen tegn på at, det har hjulpet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juli 2017 - 22:10 #5
Du skulle måske prøve at køre Malwarebytes og CCleaner.
Begge programmer er gratis.
Hvilket styrestem er installeret? Windows xxx ?

https://www.malwarebytes.com/mwb-download/

https://www.piriform.com/ccleaner/download
Avatar billede Jonas L Novice
25. juli 2017 - 22:19 #6
Har prøvet ADW cleaner, malware bytes, Mbar og CCleaner, og
jeg bruger windows 10. Det mærkelige er bare at, jeg kan stoppe bugget ved at trykke på Shift eller up-arrow...
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. juli 2017 - 00:03 #7
Jeg kender ikke meget til Windows 10, da jeg selv bruger Windows 7, men prøv at klikke på Computer>C-drev>Egenskaber>Funktioner>Undersøg nu>sæt flueben i Søg efter/genopret beskadigede sektorer >klik på start. Nu popper der et vindue på med beskeden "Windows kan ikke kontrollere denne disk, mens den er i brug> klik på planlæg kontrol> klik på genstart. Når maskinen starter begynder kontrollen, og forhåbentlig er problemer efterfølgende løst.
Det er i hvert fald værd at forsøge.
Avatar billede Jonas L Novice
26. juli 2017 - 00:38 #8
Erik, den fandt hændelser
(kernel pnp fejl 400 og 410) på mit HID tastatur, men hvad betyder det og, hvordan fikser man det? :)
Avatar billede Jonas L Novice
26. juli 2017 - 15:54 #10
Jeg kunne ikke få det til at virke :/, har fulgt instruktionerne fuldt ud.