Avatar billede AnneWJ Novice
28. juli 2017 - 09:18 Der er 2 løsninger

Førstehjælp fra gendannelse?

Hej

Min mac siger følgende "Førstehjælp har fundet fejl, der skal repareres. Du reparerer startenheden ved at afvikle førstehjælp fra gendannelse" - Hvad betyder det at jeg skal gøre?

Vh Anne
Avatar billede INK Ekspert
28. juli 2017 - 09:38 #1
Du skal gå i hjælpeprogrammer og vælge diskværktøj. Her markerer du disken og kører førstehjælp.
Det forudsætter selvfølgelig, at maskinen kører.
Hvis den er "død" og kun viser meddelelsen er det en lidt anden sag, men kom tilbage i så fald.
Avatar billede sd8220 Seniormester
28. juli 2017 - 10:57 #2
Start din Mac fra gendannelsespartitionen (også kaldet recovery-partitionen). Det gøres ved at holder kommando+R nede lige efter startpling.

Du har så blandt andet mulighed for at vælge at køre Diskværktøj, hvor du kan reparere.