Avatar billede DB7 Juniormester
28. juli 2017 - 11:38 Der er 6 kommentarer

Behold formel i felt med drop down menu

Jeg har et felt i excel, hvor der er en drop-down menu. Samme felt indeholder en HVIS formel. Når man vælger en af mulighederne, slettes formlen, og der står bare det valgte fra drop-down menuen i stedet. Er der en måde at beholde formlen i feltet, selv om man vælger noget fra en drop-down?
Avatar billede finb Ekspert
28. juli 2017 - 11:48 #1
utestet:
læg formlen ind som et menu-punkt ?
Avatar billede DB7 Juniormester
31. juli 2017 - 10:23 #2
finb, hvordan lægger jeg formlen ind som menu-punkt?
Avatar billede jkrons Professor
31. juli 2017 - 13:29 #3
Hvad er formålet med at at vælge fra en dropdown i en celle, hvor du vil bevare en formel. Det, der står i drop down er jo værdier.
Avatar billede finb Ekspert
01. august 2017 - 08:39 #4
Hvis formlen er:
=A1+2
kunne du lægge den i rullegardinet som:
'=A1+2
altså med en apostrof foran,
og så nemt fjerne apostof og ændre fra tekst til formel.
Avatar billede jkrons Professor
02. august 2017 - 10:51 #5
finb-->
Jeg har måske misforstået det, men jeg opfattede det som om DB7 gerne ville sætte noget ind i formlen via an dropdown.
Avatar billede finb Ekspert
03. august 2017 - 08:25 #6
hvis-formlen kunne henvise til en helt anden celle,
der har rullegardin ?