Avatar billede mogens8000 Seniormester
30. juli 2017 - 07:28 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

SSD

Hej
Min PC har for lidt GB på harddisk og kan ikke opdatere.

Kan en sige hvilke data der er vigtige fra maskinen så man køber den rigtige SSD
Det er en lenevo 510 pc, med win pro.
nuværende SSD er en Samsung MZ7TY128HDHP-00L1.

Ville egentlig gerne have haft intel SSD da chip er Intel hd110 og processor
ie3. men har det ikke også betydning med Bios?
Hilsen fra Mogens
Avatar billede stjans Guru
30. juli 2017 - 08:10 #1
Mærket på producenten spiller, såvidt jeg ved, ingen rolle.

Du skal bare vælge, hvilken du mener giver bedst value for money.

Jeg har haft nogle Samsung EVO diske - og har egentlig været ganske godt tilfreds.

Der sidder p.t. en 500 GB i min Mac - og den kører upåklageligt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. juli 2017 - 08:59 #2
Hej, Mogens.

  Når det nu er en Lenovo Yoga, så vær lige opmærksom på at det kan være et puslespil uden lige at få skiftet disken ud i den.
  Du kan ganske rigtigt vælge hvad u måtte have lyst til, bare SSD'en er 2½",
SATA3 og den størrelse, du mener at få brug for.
  Samsung's EVO850'ere er både fornuftige på pris og hastighed.

De bedste hilsner
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2017 - 09:40 #3
Kan du ikke lige oplyse de nøjagtige data på din Lenovo 510 ????
det er i sær vigtig at det er den rigtige type SSD du bestiller Der findes Lenovo 510 typer med 1 SSD og 1 HDD
https://ibb.co/j1ijVQ
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. juli 2017 - 13:27 #4
#1
Jeg har selv to Samsung SSD 850 500 GB (master og slave) i min stationære computer med Windows 7 Ultimate 64 bit. Denne pc er hjemmebygget.
Jeg har også en bærbar ASUS model N56V, der blev født med en HDD men som jeg udskiftede med en Samsung Evo 750 500 GB. På denne er der installere Windows 7 Professional 64 bit. Fra dengang der var installeret almindelig HDD´er og nu hvor disse er erstattet af SDD´er er forøgelsen af hastigheden meget mærkbar.
Så ja, Samsungs SSD´er er rigtig gode.
For ikke, at nogen skal mistænke mig for fremhæve det ene mærke frem for det andet vil jeg sige, at jeg hun kender til Samsung.
Avatar billede mogens8000 Seniormester
31. juli 2017 - 00:14 #5
Hej poko
Det er
S510
MT-M-10ky-003KMT
nuværende SSD er en Samsung MZ7TY128HDHP-00L1.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. juli 2017 - 08:24 #6
Hej igen.

  Umiddelbart ser det ud til at der kun er en slot til disk, men du vil uden problemer kunne vælge præcist den SSD, du synes passer i størrelse og pris. Det behøver ikke være hverken en specifik størrelse eller et bestemt mærke.

De bedste hilsner
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2017 - 08:32 #7
Lige for at gøre forvirringen større -S510 / 510S
Lenovo s510 mtm-10ky003kmt er en Desktop
Lenovo 510s mtm-10ky003kmt Er en Laptop. Udgået

Nuværende Samsung MZ7TY128HDHP-00L1 Er en 2,5” SSD
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=991799328&type=hardware

Dine Samsung alternativer
http://kortlink.dk/qyuz

Alternative SSD
http://kortlink.dk/qyv3
Avatar billede mogens8000 Seniormester
29. august 2017 - 09:18 #8
Hej

Fandt ud af pc har et ekstra stik til sata så købte en
750 G almindelig hardisk og flyttede alle brugerdata dertil

Med lidt gelinde lykkes det at få plads til kinisisk produceret
ekstra ramme til ny disk og så et par nye splitkabeler.
Lidt billige og kører ok.

Hilsen fra Mogens