Avatar billede michaeltryl Seniormester
30. juli 2017 - 08:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

lav to gang to billede ud af 4 billeder

Jeg har nogle billeder
Der ønsker jeg at tage 4 billeder og sætte sammen til 1 billede ved hjælp af php

Det skal sættes op som en tabel agtigt med to rækker og to kolonner.
Nogen bud og er det muligt?
Avatar billede htx98i17 Professor
30. juli 2017 - 11:14 #1
Hvis din server understøtter GD-lib kan du bruge GD-lib til at samle flere billedefiler til én billedefil.
http://php.net/manual/en/book.image.php

Det kræver at du sætter dig ind i brugen af GD-lib. Hvis du ønsker et konkret kodeeksempel (hvilket jeg godt vil kunne forstå) kan jeg desværre ikke hjælpe dig, da jeg er for rusten i det til at ryste det ud af ærmet :) beklager.

Måske der er nogen som er mere inde i det end jeg som kan give et kodeeksempel.

Det er ikke noget du kan løse i html?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
30. juli 2017 - 11:26 #2
GD-lib havde jeg ikke set noget om i min søgen. det prøver jeg at kigge på. :-)
Venter lige med at lukke og ser om der kommer andre svar :-)
Avatar billede acore Ekspert
30. juli 2017 - 14:31 #3
Der er et udmærket eksempel i dette link https://diceattack.wordpress.com/2011/01/03/combining-multiple-images-using-php-and-gd/

Det er ret ligetil. Hvis det er store images, kan det være du skal øge din memory limit.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
30. juli 2017 - 19:40 #4
Tak acore det hjalp :)