Avatar billede Jyller Juniormester
30. juli 2017 - 20:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærm går i sort

Jeg har lige købt et nyt grafik kort og sat i min pc men efter jeg har gjort det, så blinker skærmen sort hver gang den bare skal yde lidt.

Hvad kan problemet være?
Avatar billede INK Ekspert
30. juli 2017 - 20:32 #1
Tyder på den får for lidt strøm. Er din powersupply stor nok? Hvad er effekten? Hvad bruger dit nye kort i forhold til det gamle?
Avatar billede Jyller Juniormester
30. juli 2017 - 20:51 #2
Ved ikke hvad de forskellige bruger, men det gamle var GTX 660 ti og det nye er GTX 1060 6gb
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. juli 2017 - 21:12 #3
Du må kunne finde producentens hjemmeside, og se under specifikationer for den pågældende model, der må stå nogle oplysninger om hvad grafikkortet trækker i Watt.
Kan PSU´en ikke følge med så er det problemet opstår.
Avatar billede Jyller Juniormester
30. juli 2017 - 21:16 #4
Det gamle kræver 150 W og det nye kræver 120 W, så det er ikke der problemet opstår
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. juli 2017 - 21:47 #5
Er du HELT sikker på at alle forbindelser er tilsluttet ?
Det er ikke ment som nogen form for kritik, men jeg taler af bitter erfaring. I sin iver kan man godt komme til at overse noget.
Avatar billede Jyller Juniormester
30. juli 2017 - 22:01 #6
Har tjekket mange gange og der er et stik  der skal i også der hvor det kommer i motherborded. Har også prøvet at skifte mit PCI med et nyt
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. juli 2017 - 14:44 #7
Undskyld, men hvad mener du med: "Har også prøvet at skifte mit PCI med et nyt" ?
PCI=Peripheral Component Interconnect
PSU=Power Supply Unit = strømforsyning
Avatar billede Jyller Juniormester
31. juli 2017 - 14:54 #8
Har fået det til at virke