Avatar billede h_s Forsker
30. juli 2017 - 21:09 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Installation af Office 2007 på ny PC

Jeg har købt en ny PC med Windows 10 uden DVD-drev.
Der er forudindstalleret Office 2016. Jeg har en DVD liggende med Office 2007 liggende som jeg ønsker at bruge.
Jeg kan jo ikke installere via DVD, så jeg har prøvet at installer fra Microsofts hjemmeside, men får at vide at produktnøglen ikke virker.

Hvordan kan det være?

Er det fordi der i forvejen er installeret Office 2016 eller noget helt andet?

Jeg ønsker ikke at købe en ny version af Office endnu, så jeg håber nogen kan hjælpe mig med at få adgang til en eller anden version af Office.

hPå forhånd tak.
Avatar billede INK Ekspert
30. juli 2017 - 21:19 #1
Har fornylig installeret Office 2007 fra Microsofts hjemmeside

https://www.microsoft.com/da-DK/software-download/office

Lyder lidt mærkeligt, at produktnøglen ikke virker. Er der installeret en kopi på en anden aktiv maskine?
Få lige en anden til at læse korrektur på din indtastning. Sommetider kikser det (egen erfaring) ;-)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2017 - 21:22 #2
hvad med at installer fra usb eller lan
Avatar billede h_s Forsker
30. juli 2017 - 21:26 #3
@Ink der er læst korrektur flere gange :-)
DVD har været installeret på andre PCére men de er lukket ned og bruges ikke mere.

@Rasmus64745 hvordan installer man fra USB - Jeg har programmet på DVD?
Avatar billede INK Ekspert
30. juli 2017 - 21:31 #4
Avatar billede h_s Forsker
30. juli 2017 - 21:37 #5
@ink - Det var jo en løsning, men er der ikke en anden :-)
Avatar billede INK Ekspert
30. juli 2017 - 21:42 #6
Hvis du har en anden pc, der har dvd drev, kan du koble dem på samme netværk og så dele drevet med din nye pc. Er godt nok en rum tid siden jeg brugte det, men det virkede.
Avatar billede h_s Forsker
30. juli 2017 - 21:48 #7
@Ink også en løsning, men det undre mig bare at jeg får en fejl når jeg indtaster Produktnøglen. Jeg har 3 DVD'ere liggende og får samme fejl på alle 3.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2017 - 21:59 #8
set dvd ind åben dvd og kopier alle dvd filer over ppå usb lige et fil du vil ha over på en usb du skal marker alle filere på dvd og kipier over sette ind på usb
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2017 - 22:01 #9
@ink hvorfror skal ha dele den på  netværk  og så paje \\pc\d ??????
Avatar billede INK Ekspert
30. juli 2017 - 22:11 #10
#7 Prøv at kontakte Microsoft om de 3 licenser, du har liggende. Måske kan de gøre noget?

#9 Hvis din metode med at kopiere over på en usb virker, så er det fint. Jeg har bare ingen erfaring med den metode ;-)

Office 2007 udfases i løbet af 2017, men burde kunne køre lidt endnu. Dog mærkeligt med de licensnøgler, der ikke virker. Formoder der er tale om retail-versioner og ikke firma licenser, som der måske ikke længere betales for?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
30. juli 2017 - 22:13 #11
Det burde virke
Du behøver ikke en DVD-læser. Du kan downloade tidligere versioner af Office her
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/office
På denne side kan du samtidig online checke din licens-nøgle (det skal faktisk gøres for overhovedet at downloade)
Er du sikker på at det ikke er en "upgrade" du har?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2017 - 22:20 #12
man kan også lave en iso fil :)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2017 - 22:23 #13
http://www.imgburn.com/index.php?act=download

ta Mirror 7 - Provided by ImgBurn

(Currently hosting v2.5.8.0)
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2017 - 01:22 #14
jeg har en gamle 10 vis det er ?
Avatar billede aphandersen Juniormester
31. juli 2017 - 07:46 #15
Har du overvejet Libreoffice? Tænker at hvis du godt kan "nøjes" med Office 2007, er Libreoffice måske også fint for dig. Her får du jo en fuld gratis officepakke, der er opdateret og kan de fleste ting du kender fra Office 2007.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2017 - 10:49 #16
Office 2007 de nye mail man får KAN MAN IKKE SE
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2017 - 10:50 #17
jeg kun ikke
Avatar billede h_s Forsker
31. juli 2017 - 14:49 #18
@Rasmus64745 hvad mener du :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2017 - 20:16 #19
da vi hade 2007 så kunne vi ikke se de mails som kom fra 2016 kun 207 og 2010 men heller ikke 2013
Avatar billede h_s Forsker
01. august 2017 - 10:01 #20
Tak for alle jeres svar - jeg prøver at få lavet en ISO fil og gemmer den på et USB drev, som jeg så kan køre programmet fra.