Avatar billede nann5637 Praktikant
01. august 2017 - 20:42 Der er 5 kommentarer

Tastatur og touchpad virker ikkr

Min Lenovo yoga tablets tastatur og touchpad virker ikke det reagerede på brug af det når den er i dvale og starter op når jeg trykker på mellemrum. Men eller ingenting overhovedet
Hvad gør jeg?
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. august 2017 - 21:34 #1
Hvad for en model er det præcist der er tale om?
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2017 - 00:16 #2
prøv at tage batteriet af, og kør på ledning. hvis det nu virker, er det fordi batteriet er defekt
Avatar billede claes57 Ekspert
02. august 2017 - 07:51 #3
Det er muligvis en driverfejl (søg efter opdateringer hos Lenovo) Maskinen tror den er klappet helt rundt (hvor tastatur slår fra). Så på skærm aktiver skærmtastatur og deaktiver det igen, så vågner driveren måske
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2017 - 09:29 #4
Lyder som om strømstyring du skal rette, eventuelt for at lade aldrig HDD slukke?

Eller er det fordi man har indsættet en form for mus/touchpad indstilling til uden at ligge mærke til?

Det kommer også an på om det er Windows 10 vi snakker om. Det kan være processikon deaktivering eller bare opgraderingsfejl på grund af antivirus?
(Havde antivirus på da det opgraderede? Afinstaller og installer antivirus efter rettelserne?).

Sådan deaktiverer touchpad på en lenovo.
1.  Åbn din startmenu og klik på " Control Panel."
Hvis du ikke kan se det , se under " Indstillinger "-menuen.
2. Dobbeltklik på " Mus " ikonet .
3. Kig efter ordet " Touchpad " i fanerne øverst og klikke.
4. Se efter en afkrydsningsfeltet "Deaktiver Touchpad når eksterne pegeredskab er til stede " eller noget rammende navn . Vær sikker på det er tjekket .
5. Hvis du ønsker at deaktivere pegefeltet , uanset om en mus er tilsluttet , kigge efter en " Deaktiver Touchpad " valgmulighed .
6. Tryk på OK for at gemme dine indstillinger .
Brug tastaturgenvejen

1. Start din computer og logge på dit operativsystem .
2. Tryk på og hold Fn-tasten , og tryk derefter på F8 -tasten.
Fn + F6 er en anden almindelig genvej du kan prøve , hvis den ene ikke virker .
3. At aktivere touchpad bruge genvejstasten igen.

Eventuelt kontakt Lenovo support:
Hvis tastaturgenvejen ikke virker for dig, tjek din Lenovo manual, eller besøge producentens hjemmeside ( se Resources ).
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2017 - 08:21 #5
og slå strømstyring fra i BIOS, det kan deaktivere diverse ting