Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
04. august 2017 - 17:27 Der er 10 kommentarer

Administratorrettigheder

Jeg prøver på at installere et program fra en cd fra Panasonic, det drejer sig om  at overføre fra videokamera til pc, men programmet kræver administratorrettigheder, jeg er den eneste bruger og står som administrator, er der en løsning?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2017 - 17:34 #1
højreklik på installationsfilen, og vælg 'kør som administrator'
Det skal windows en gang i mellem have - primært for programmer, der piller ved andre brugeres (der kan være 0) rettigheder.
Sådan er det bare med windows.
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
04. august 2017 - 17:41 #2
Tak for svar, men det har jeg prøvet, programmet har før kørt på Vista, men nu vil jeg gerne have det til at køre på 8.1 eller 10, det er fordi jeg har fået en pc med Firewire også kaldet 1394, og videocameraet har Firewire udgang.
Avatar billede Mikael Ekspert
04. august 2017 - 18:20 #3
Win 10 har ofte problemer med "ældre" programmer født til Xp, Vista eller Win 7.

Jeg har selv et sådan program. Det er bestemt ikke glad for Win 10.

Og ja. Win 10 vil meget gerne have at der installeres med administrator rettigheder.

Og denne bemærkning medfulgte mit gamle program, hvis det skulle installeres på en Win 10. ( Muligvis er nedenstående slet ikke dit problem ?? )

"1- Windows 10 automatically tries to use GPT, you may need to change to MBR, so that you can use IDE (Legacy) hard disk controller, else you will get the dreaded error 0.. Changing from (AHCI) to IDE may impose speed penalty; depending on your hardware.
Avatar billede Mikael Ekspert
04. august 2017 - 18:28 #4
Har ikke en win 10 ved hånden.

Men mener at huske at et højreklik på installationsfilen og giver dette valg ??

"kør i XP compatibility mode"
Avatar billede poko1 Ekspert
04. august 2017 - 20:16 #5
#3 Hvad er det for noget sludder En moderne Computer med UEFI Kan og vil kun køre GPT!  At den så har problemer med at køre programmer der er skrevet til ældre styresystemer har så sin logiske forklaring. Man kan så forsøge under bruger kontrol med at køre skyderen helt ned til giv aldrig besked og der udover vælge at køre programmet i Kapabilitets tilstand.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. august 2017 - 20:17 #6
Kompabillitet tilstand
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
04. august 2017 - 20:42 #7
Jeg takker for svarene, men tror jeg må på jagt efter en Vista
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2017 - 08:33 #8
Har du set på Panasonic om der er et opdateret program/driver til dit videokamera? Alt andet lige er det en bedre løsning
Avatar billede poko1 Ekspert
05. august 2017 - 10:02 #9
Prøv også om du kan køre programmet i Kompabilitets tilstand Win 8 vil virke i de fleste tilfælde.
https://ibb.co/fun6jv
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
05. august 2017 - 13:08 #10
Jeg vil prøve disse 2 muligheder, tak.