Avatar billede oppes Seniormester
05. august 2017 - 12:06 Der er 6 kommentarer

miracast

Vil købe en adapter som jeg kan se indeholdet på min iphone på tv
Kan få en for 99 kr hvis jeg bestiller komputer for alle 3 nr og en miracast.
Er der nogen der har prøvet det? der finns vel andre mærker også men hvad er best.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2017 - 14:12 #1
mig bekendt, så kan iphone ikke miracast. Du skal bruge apple-tv eller hvis du kan nøjes med få apps der virker, så chromecast (som ikke sender skærmsignalet, men giver tv besked om at hente det du ser i app direkte på nettet - youtube og yousee-tv virker).
Avatar billede thov Forsker
05. august 2017 - 16:13 #2
Jeg købte en "MS display adapter" for 499 kr og den virker perfekt med Android og Windows 10.
Adapteren kopierer uden videre telefonens skærm over på mit aldrende Sony TV via Bluetooth og en ledig HDMI indgang.
App store har sikkert en app til din iPhone.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2017 - 16:26 #3
Avatar billede thov Forsker
05. august 2017 - 19:41 #4
Den oversigt er ikke komplet.
Min Surface Pro er markeret som kompatibel, men min Huawei smartphone er ikke, og den fungerer fint.
Men Apple's isolations trend fornægter sig ikke, så det er nok derfor,at Chromecast'en virker med iPhone. Jeg har nemlig bokset med den, og den virker kun med streaming tjenester som Netflix og HBO.
Så findes app'en i appstore burde det virke.
Avatar billede eurositi Ekspert
05. august 2017 - 20:59 #5
Det er svært at svare klart på. Giver Komputer for alle en vejledning til, hvordan det fungerer?
Når jeg Google-søger, finder jeg adskillige links til burgere, som hævder, at Miracast-adaptere fungerer sammen med deres iPhone 4. Det er helt sikkert ikke noget, Apple officielt understøtter, da de har en stærk kommerciel interesse i at sælge deres egen, dyrere AppleTV-løsning, som i forvejen også konkurrerer med den langt billigere Chromecast.

Samsung har i øvrigt også modarbejdet Miracast. Min brors Galaxy-telefoner har aldrig fungeret med det, mens både min Huawei P9 og mine Sony Xperia X1 og X3 telefoner har fungeret fremragende.

Modsat AppleTV og Chromecast er Miracast er en direkte skærmspejlings-teknologi, som allerede har understøttet full HD i mange år. Miracast er supernemt og fint til præsentation af Powerpoints, programmer, feriebilleder og korte hjemmevideoklip, men det er ikke egnet til filmstreaming. Adapteren bliver ganske enkelt for varm. Den skal jo sende et 60-70 hz skærmsignal i fuld HD hele tiden.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. august 2017 - 10:06 #6
http://www.measy.com.cn/product/showproduct81_en.htm
Den har EZair som er en klon af AirPlay så reelt burde den kunne det samme som Apples tv. Der er dog 3 modeller, og den mindste kan ikke iPhone
Bare til info om dimsen.