Oyulook 2013 og Office365: Bruger med meget dårlig performance
Hej,jeg har en bruger med store usfordinger med hans Outlook.
Han har en ganske normal laptop (ligesom hans kollegaer uden problemer).
Han har Outlook 2013 - der connecter til hans exchange mailbox (Office365).
Han har flg. mailbokse:
- egen mailbox
-faktura mailbox
-fortoldning mailbox
Nogle gange oplever vi at det tager mere end et minut at åbne en normal mail uden vedhæftede filer.
Jeg har været ved at tjekke de steder, som jeg syntes er relevante - men har ikke kunnet finde noget rigig brugbart.
Jeg har forsøgt mig med flg.:
- geninstallation af hans Office pakke - samme billede efterfølgende
- oprettelse af en ny profil - dette øgede hans performance væsetlig - men han manglede flere mapper i hans ekstra mailbokse - selv efter længere tids synkronisering. Så han valgte at gå tilbage til den gamle, langsomme, profil - for ikke at skulle undvære data.
Jeg har været ved at læse lidt på nettet om dette - og er blandt andet faldet over dette link, som foreslår at reducere mængden af cached data:
http://windowsitpro.com/blog/implications-outlook-2013-changing-ost-cache-behavior
Men hvis vi gør dette - risikerer vi så at miste nogle af hans foldere, hvis de nu af den ene eller anden grund ikke er blevet synkroniseret til serveren?
En anden tilgang kunne være:
Findes der en måde at tjekke om alle foldere er synkroniseret til serveren? Og synkronisere dem, der kun forefindes lokalt?
Hvis vi kan sikre os dette på forhånd - så burde det virke med en ny profil - som jeg ser det...
Alle input er velkomne - tak :-)