Avatar billede lurup Ekspert
09. august 2017 - 17:15 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Lave image til 16 gamer computer

Jeg skal have noget eSport op og  køre og har derfor købt 16 gamer pcer.

Hvordan laver jeg så jeg bare laver en komplet opsætning og få det lagt på en nas server som der efterfølgende kan køres en image ud på alle maskiner når det er nødvendig ??
Nettet er kablet
Pcer er 16 ens

MSI B250M PRO-VD mATX DDR4 VGA/DVI        Intel Core i5 7400 3.0GHz 6MB HD630 65W - Box
MSI GeForce GTX 1060 6GT OC V1
Kingston DDR4 PC2400 8GB kit CL15 HyperX FURY
Samsung SSD 850 Evo 250GB SATA6
Enermax MaxPro 600W 80+ PSU
CoolerMaster MasterBox 5 Black
Windows 10 Home 64-Bit OEM DVD DK
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2017 - 17:22 #1
det kan en nas server ikke du skal ha en deployment server :) skal nok hjælpe din med setup
Avatar billede bdf Mester
09. august 2017 - 18:34 #2
Det kan du godt med f.eks. Acronis True Image
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2017 - 19:19 #3
Acronis True Image  ? hva med driver cap filer ?
Avatar billede lurup Ekspert
09. august 2017 - 20:23 #4
Hvordan kommer jeg videre med det  Rasmus ?? hvad skal købes ??
Jeg har google PRO konto men kan vel ikke bruge noget af det ?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2017 - 20:39 #5
Lave image til 16 pc Acronis =NEJ

du skal ha det lyder indviklet jeg skal nok hjælp

1 en Windows server med AD DHCP PXE MDT ADK
2 du skal lave pc som som den skal være med Windows/ applicationer og bruger til den som skal bruge pc det kan du lave på din server

jeg har lavet en den servere og deployment har lidt skrive vanskeligheder
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2017 - 20:46 #6
har du en pc som dur ikke bruger for at lave server skal der ha lag os ta en Windows server 2012

Tabel 2-2 Windows Server 2012 R2 hardwarekrav
Komponent
Mindstekrav
Microsoft anbefales
Processor
1,4 GHz
2 GHz eller hurtigere
Hukommelse
512 MB RAM
2 GB RAM eller større
Tilgængelig diskplads
32 GB
40 GB eller derover
Optisk drev
DVD-ROM-drev

nye Windows server 2016
Processor
Minimum:

1.4 GHz 64-bit processor
Compatible with x64 instruction set
Supports NX and DEP
Supports CMPXCHG16b, LAHF/SAHF, and PrefetchW
Supports Second Level Address Translation (EPT or NPT)

RAM 512 MB (2 GB for Server with Desktop Experience installation option)
ECC (Error Correcting Code) type or similar technology
disk space Minimum: 32 GB
Avatar billede martens Guru
09. august 2017 - 21:44 #7
en Deploymentserver er skam en ganske fin idé men måske lidt overkill ... Jeg tænker på tiden, der går med installationen og ja en server er jo heller ikke gratis ( hvad angår prisen for softwaren... )

Jeg vil mene at der er andre gode alternativer .. blandt andet Clonezilla https://sourceforge.net/projects/clonezilla/?source=typ_redirect der findes i en Live-version.... som blot skal kopieres til USB via eksempelvis Rufus https://rufus.akeo.ie/
Clonezilla kan lave disk-images og genskabe dem ( kopiere til andre maskiner )
Ganske gratis og "forholdsvist nemt at gå til " ..
Jeg er lige ved at lave et image af én af mine maskiner for lige at vække gamle minder....  det virker som det skal ! ( altså til en ekstern USB-harddisk ) men kan også gemmes og hentes via Samba
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2017 - 22:16 #8
Clonezilla og backup af disk  hvad vil du gøre med driver og  cap fil som er på disken ved laver backup ???
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2017 - 22:20 #9
og ekstern USB-harddisk med usb ?? han vil jo udrulning Windows og application en masse pcer ?? det kan man ikke med en usb og vi har jo ikke 4,0 usb inu ?
Avatar billede lurup Ekspert
09. august 2017 - 22:39 #10
Kan man gøre det på en anden måde.....

Lave en mulighed for at vælge  at køre en image fra samme HD som er i maskine ??
Tænker at under opstart kan jeg fx taske F12 og der vælge at udrulle image fra c:\image.
Jeg tænker ellers om det ville være bedre at lave 16 usb nøgle med image på som jeg kan boot på og lave ny image
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2017 - 22:46 #11
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2017 - 22:47 #12
mdt https://www.youtube.com/watch?v=Sz2PYsRfhxs bare for se hva den kat
Avatar billede bdf Mester
10. august 2017 - 06:34 #13
Jeg havde lavet 1 fælles image eller 16 individuelle, lagt det på en USB disk eller NAS og bootede op derfra, klart det nemmeste.
Avatar billede lurup Ekspert
10. august 2017 - 10:13 #14
BDF

Der er nogle der siger det ikke er mulig fra en NAS server
Avatar billede bdf Mester
10. august 2017 - 10:42 #15
Du kan sagtens boote Acronis True Image op på en en af dine gamer computere via CD/USB Pen og efterfølgende hente dit image fra en NAS, uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 11:49 #16
hvad med driver
bdf  ???????????????????????????
Avatar billede bdf Mester
10. august 2017 - 12:32 #17
Først laver man jo et "master" image af windows, driver, spil osv, derefter er det jo bare at recover de andre 15 computere via det image som f.eks. ligger på en NAS.
Efterfølgende kan man jo oprette 16 customize images, et til hver gamer pc hvis der skal være forskellig opsætning fra PC til PC.

Din løsning er al for besværlig og overkill i forhold til hvad han skal bruge det til.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 12:35 #18
så skal man køre Sysprep den er i C:\Windows\System32\Sysprep
Avatar billede bdf Mester
10. august 2017 - 12:47 #19
Nej man skal ikke
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 12:51 #20
Avatar billede bdf Mester
10. august 2017 - 13:03 #21
Jeg er her ikke for at diskutere om hvem der har den længste pik, jeg er har for at hjælpe og kom med et godt simpelt råd til lurup.
Din løsning vil skam også virke, den er bare overkill i forhold til hvad han har brug for.

Fortsat go dag.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 13:06 #22
har har bare prøve og lavet en backup og køre på en pc og så når gen genstarter så hunne den ikke starte
Avatar billede bdf Mester
10. august 2017 - 13:11 #23
Så gør du noget forkert, jeg har brugt Acronis i mange år.
Jeg kan recover fra min NAS uden problemer, både internt og externt hvis jeg skulle få brug for det med f.eks. en bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 13:16 #24
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 13:17 #25
hvad skal man så med capture image
Avatar billede bdf Mester
10. august 2017 - 13:18 #26
Hæhæ dig bliver man sku ikke klog på.
Avatar billede lurup Ekspert
10. august 2017 - 14:06 #27
BDF

Findes der en guide til det ene og det andet ??

Hvor meget fylder det til usb pen og det til nas ?? ( CA)
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2017 - 14:15 #28
fuck dig jeg meller mig af spørgsmål her
Avatar billede bdf Mester
10. august 2017 - 14:22 #29
Lurup, hvis du får installeret Windows, driver og spil osv. på en af dine gamer computere og efterfølgende booter op på Acronis så er det faktisk lige til, meget simpelt, du bliver guidet igennem det hele :-)
Acronis på usb pen fylder måske 500-700MB og selve et image af dit setup afhænger jo af hvor meget du installerer, måske 10-20GB.

M.v.h.
Avatar billede martens Guru
12. august 2017 - 22:05 #30
godt at vi ikke skal snakke om, hvem der har den længste ...;o)

Alt det vrøvl med sysprep etc er KUN relevant på domæner !!

Og ja vi vil jo kun hjælpe og ikke nedgøre hinandens idéer og andre gode forslag...
Deploymentserver er OVERKILL i denne sammenhæng ...

Acronis True Image er et super værktøj

og som jeg nævnte tidligere Clonezilla

kom lige i tanke om dette fantastiske værktøj, der også er gratis : https://www.macrium.com/reflectfree
Avatar billede lurup Ekspert
12. august 2017 - 23:03 #31
Skønt.....er der guide på youtube fra A-Z
Avatar billede lurup Ekspert
18. august 2017 - 00:33 #32
Tak for hjælpen