Avatar billede ZeBa Ekspert
10. august 2017 - 00:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsætning på væggen af fladskærm

Har købt beslag til at sætte min 40'' Sony KDL-40EX501 op på væggen.
Men hvor sætter jeg skruer i - jeg kan vel ikke bare jage skruer ind i karosseriet.
Der er 2 cirka 1½ cm dybe huller på ca 1½ x 1½ cm., og i bunden af dem er der skruehovede - altså en skrue eller møtrik er skruet ind.
Kan det være dem, der skal bruges?
Avatar billede store-morten Ekspert
10. august 2017 - 00:47 #1
https://www.sony.dk/electronics/support/res/manuals/4174/41749852M.pdf
Side 143 (14DK): Montering af tilbehør (Vægbeslag)
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. august 2017 - 01:05 #2
Tak for det, men jeg kan ikke se, at det siger noget om, hvor jeg skal sætte skruer  i TV'er
Avatar billede store-morten Ekspert
10. august 2017 - 02:31 #3
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2017 - 08:01 #4
Rolig nu, du skal hverken til at bore huller eller skrue noget i dit TV, der ikke allerede ER huller til.

Der vil være 4 skruehuller med gevindstykker i, som passer med hullerne i dit vægbeslag!
Avatar billede store-morten Ekspert
10. august 2017 - 09:03 #5
Avatar billede store-morten Ekspert
10. august 2017 - 09:14 #6
VESA® Hole Pitch300x300(40")VESA®
HoleSpacingYesCompatible

Der vil være 4 skruehuller med gevindstykker i, med en afstand på 300mm X 300mm.
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. august 2017 - 23:31 #7
Jeg kunne ikke finde min lommelygte, da jeg tjekkede det, så jeg mente at kunne se en skruekærv i bunden af hullet, og den turde jeg ikke skrue ud.
Og så kom jeg i tanker om denne sandfærdige historie:
En overlæge, som forskede i den kvindelige hjerne fik indlagt en kvinde, som desværre afgik ved døden efter et par dage. Han besluttede sig for at undersøge hendes hjerne og skar toppen af kraniet.
Og stor var hans overraskelse, da han konstaterede, at det eneste, der var inde i hovedet, var en tynd streng, som gik fra den ene side af hovedet til den anden.
Han anede naturligvis ikke, hvad han nu skulle gøre, og spekulerede over det i flere dage.
Endelig tog han sig sammen, fandt en skarp saks og klippede strengen over.
Så faldt ørerne af.
.
Historien findes også i en version med en kvindelig overlæge og mandlig patient, men den er ikke nær så sjov.
.
Håber at den lille historie kan være et lille plaster på såret over at jeg har spildt jeres tid :(
Og tak fordi I gad bruge tid på mig.
Er det for øvrigt ikke et LCD tv?