Avatar billede Jackpot Praktikant
11. august 2017 - 11:10 Der er 3 kommentarer

Deploy til MacOS og Windows 10

Hej

Hvilken software kan anbefales til deployment af programmer til MacOS og Windows 10 arbejdsstationer. Den lokale bruger skal IKKE være admin på maskinen da det er et rent arbejdsredskab og selvfølgelig af sikkerhedsmæssige årsager. Det hele skal kunne styres centralt fra DK og så automatisk som muligt når en ny enhed/bruger logger på.
Vi snakker i mellem 100-200 enheder placeret i 3-4 forskellige lande/lokationer.

Jeg har tilmeldt mig Microsoft Business Store og Apple Volume Purchase Program (VPP) men fælles for dem er at de fokuserer på apps, ikke skriverbordsapplikationer. Jeg vil desuden foretrækker 1 fælles platform til MacOS og Windows, så vi i IT kun har ét sted at vedligeholde.

Jeg har kigget lidt på Microsoft Intune og Airwatch, og vil gerne høre om erfaringer og alternativer.

Dette er step 1.
Step 2 bliver 100% kontrol over vores telefoner/tablets (iOS og Android).

MVH
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. august 2017 - 15:06 #1
Allerførst: MacOS er ikke tænkt ind i en koncern-sammenhæng, så central admin bliver et helvede. For jeres egen skyld bør I lægge dem om til Win10Pro over hele linjen.

Dernæst er valget jo frit, forstået på den måde at det helt vil afhænge af, hvor tung en løsning I har brug for, både omkostning og administration. Hverken InTune eller SCCM er udprægede leg-og-lær så implementeringen vil blive dyr - præcist som løbende drift!

Med det sagt, så er det reelt ikke et spørgsmål, der kan besvares ansvarligt i dette forum. Det bør ske i samarbejde med en konsulent on-site, der kan overskue både miljøer, forventninger og afstemme forventninger direkte med jer.
Avatar billede NanoQ Praktikant
06. december 2017 - 17:45 #2
Gammel tråd... men hvis det stadiig er aktuelt:

Vi kører Configuration Manager til on prem Windows devices og Intune til off prem. Vi testede længe et SCCM/Parrallels baseret setup til vores Mac's, men det blev aldrig helt godt. Nu benytter vi JAMF/DEP til Mac management. Det spiller fint. Vi bruger det både til styring af policies, application deployment og reporting.

For et par år siden, ville jeg give CRKrogh ret i at MAC'er ikke er egnede til managed environments. Det vil jeg dog ikke længere. På mange områder er de faktisk nemmere at have med at gøre. Enrollment af nye Mac's går som en leg, hvis JAMF blot kender computeren. Uanset om det er off eller on prem.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. december 2017 - 15:16 #3
Lyder spændende med JAMF - og ja, man bliver nok lidt farvet af værktøjskassen i hverdagen.

Jeg har med både Mac og Win at gøre til dagligt, men kunne måske bruge et frisk kig på automatiseringen.

;-)

Tak for input!