Avatar billede Slettet bruger
11. august 2017 - 20:04 Der er 3 kommentarer

Finde hinanden mellem 2 routere

Hej,

Jeg har en yousee router - til denne har jeg en switch. Fra switchen går der et stik ind i en ny router hvorpå min computer så er sat til.

Jeg har så også en nas-server som er direkte til switchen.

Hvordan får jeg min computer til at finde nas serveren som er linket til switchen?
og min computer som er linket til switchen men igennem min egen router?

Mvh
Thomas
Avatar billede htx98i17 Professor
12. august 2017 - 08:19 #1
Mit bedste gæt er at du har 2 DHCP kørende som uddeler IP-adresser til hver deres netværk. Derfor er der nogen af enhederne som ikke kan finde hinanden. Du skal deaktivere den ene DHCP på en af routerne.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2017 - 14:09 #2
Jeg fandt ud af at den ene router lå på netværk 192.168.0.1 og den anden lå på 192.168.1.1

Dette kunne min NAS server program så ikke finde ud af, da min NAS var tilsluttet 192.168.0.15, men min computer var til sluttet 192.168.1.X

Men hvis jeg blot selv manuelt skrev ipen i browseren kunne jeg tilgå den, og dermed kunne jeg snakke sammen med den,
Avatar billede puren Ekspert
01. september 2017 - 14:55 #3
keep it simple stupid

ikke 2 router på sammen net!!!

på den nye router

slå DHPC fra
og set IKKE stik i WAN porten på den

så køre det