Avatar billede htx98i17 Professor
12. august 2017 - 14:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med fgets()

Jeg har følgende kode:

<?php
            $handle = @fopen("http://www.domain.dk/stylesheet.css", "r");
            if ($handle) {
                while (($buffer = fgets($handle, 4096)) !== false) {
                    echo $buffer;
                }
                if (!feof($handle)) {
                    echo "Error: unexpected fgets() fail\n";
                }
                fclose($handle);
            }
            ?>

den udskriver som I kan se et stylesheet. Men af en eller anden grund som jeg ikke kender til, så udskriver den ikke det første punktum i hver linje.

I hvert fald udskriver den alle styles:

stylenavn {
noget cc
}

når den burde udskrive:

.stylenavn {
noget cc
}

hvad skyldes det?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2017 - 14:28 #1
Hvorfor bruger du ikke file_get_contents ?
Avatar billede htx98i17 Professor
12. august 2017 - 14:30 #2
det ved jeg ikke? ;-)
Avatar billede htx98i17 Professor
12. august 2017 - 14:38 #3
Det ser ud til at den gør det samme,
så problemet er nok et andet sted.

stylesheeten bliver brugt i en email.
og når jeg modtager mailen ser det ikke ud som det skal.
derfor gemmer jeg mailen som uformateret kildetekst og åbner den fil i texteditor. Og i den texteditor kan jeg se at der ingen punktummer er.
Avatar billede htx98i17 Professor
12. august 2017 - 14:54 #4
Det var faktisk begge metoder som ikke kunne lide et punktum som første tegn i hver linje.

Jeg løste problemet ved at lave et indryk med tabulator på hver linje og så blev punktummerne også udskrevet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2017 - 16:06 #5
SMTP protokollen har sin egen mening om punktummer først på en linie. Læs fx https://stackoverflow.com/questions/15224224/smtp-dot-stuffing-when-and-where-to-do-it
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2017 - 16:27 #6
Ja. Men hvor kommer SMTP ind i billedet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2017 - 16:32 #7
#6;  "stylesheeten bliver brugt i en email." #3  ;)    Og vist det eneste sted sådan et punktum giver lidt bøvl.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2017 - 16:35 #8
Og så skal vi måske tilføje at det i længden bliver håbløst slev at holde styr på diverse protokollers finurligheder. I spørgerens tilfælde kan man overveje at bruge phpmailer - eller tilsvarende.
Avatar billede htx98i17 Professor
12. august 2017 - 17:52 #9
#6 jeg beklager jeg ikke nævnte noget om det i spørgsmålet. Jeg havde en formodning  om at det var php-funktionen som gjorde noget uventet når en linje startede med et punktum. Men så var det smtp-protokollen som erik fortæller.