Avatar billede NickH Praktikant
12. august 2017 - 15:13 Der er 16 kommentarer

Administrator konto Windows 10

Hej.

Jeg kan ikke få lov til at indstillede nogle som helst programmer på min computer da jeg ikke er administrator.

Her er det mærkelige. Jeg har altid kunne gøre det lige fra start da jeg købte computeren.

Jeg kan ikke gå ind og sige 'kør som administrator' ved nogle programmer, og heller ikke kommandovejen. Jeg har ikke nogle brugere jeg kan vælge imellem når jeg logger af.

Det er som om min administrator konto er fjernet helt? Kan den det?

Og hvad kan jeg gøre ved det. Har prøvet samtlige ting af hvad folk siger man skal prøver at gøre for at få den frem, og det virker ikke.

Jeg har lige prøvet at lave en systemgendannelse på computeren, der kan jeg godt vælge en administrator konto. Men ingen af de adgangskoder jeg kan komme i tanke om eller har skrevet ned virker ikke.

Hvad kan jeg gøre uden at skulle indstillere det hele på ny?
Håber der er nogle der kan hjælpe. Jeg synes det er meget mystisk.

Hilsen Nick Hansen
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2017 - 17:02 #2
Det kan skyldes korrupte filer. Prøv at åbne cmd normalt og skriv sfc/scannow
og tryk Ok.
Avatar billede NickH Praktikant
12. august 2017 - 17:21 #3
Erikhg - linket har jeg selvfølgelig kigget på når jeg skriver jeg har prøvet alt. Men ellers tak. Problemet er at inde ved dem skriver de jeg skal gå ind i 'konti' ' familie og andre'  det har jeg slet ikke noget der hedder? .

Valby1 - tak for tips. Men jeg kan intet gøre inde i cmd da jeg ikke er administrator. Den starter med

C:\user\user> .  /andre på nettet der har løsninger inde i cmd . Der starter deres med 'system' istedet for user.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2017 - 17:32 #4
Avatar billede NickH Praktikant
12. august 2017 - 17:37 #5
Tak for hjælpen. Jeg tror jeg bliver nød til at slette helt og starte forfra. :)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2017 - 17:46 #6
Det er Ok. Jeg ville også vælge en nyinstallation, når fejlen er så alvorlig. Jeg har ikke hørt om sådan en fejl før. Husk at give dig selv en grøn løsning. 😊
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2017 - 17:51 #7
Ps. Når din nye windows kører, så gør dig selv en stor tjeneste, og lav et Image af det, og gem det et andet sted. Så kan du få et nyt windows til at kører på under 10 min.
Feks. http://www.aomeitech.com/ men der er også andre. 😉
Avatar billede poko1 Ekspert
12. august 2017 - 18:12 #8
Har du oprettet en konto og har du bekræftet? se nogle af mulighederne
https://billedeupload.dk/images/9t7u.png
Avatar billede martens Guru
12. august 2017 - 21:54 #9
til behagelig info : min kommandopromt starter også i C:\Users\%username%

men det er der nu ikke noget forkert i... det er jo blot en cd\ og så er vi ved roden ;o)

-----

Som standard er administratorkontoen deaktiveret.
Bliver den aktiveret, har den en blank adgangskode, hvis du ikke vælger en kode
( det har faktisk undret mig en del, at der ikke bliver promptet om at lave en adgangskode, når kontoen bliver aktiveret )
Avatar billede poko1 Ekspert
12. august 2017 - 23:29 #10
Hvis du vil køre sfc /scannow
Så tryk på Wintasten +X og vælg Windows PowerShel (Admin)
Virker ligesådan som Commandoprompt  (Admin)
Avatar billede poko1 Ekspert
12. august 2017 - 23:30 #11
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2017 - 12:44 #12
#11 Dit forslag ser interessant ud, men da jeg ville prøve det af, virkede det ikke for mig.  Først kopierede jeg det du selv skrev til indsætning, da det ikke virkede, satte jeg et l mere ind i shell, da jeg formodede, at det var en slå fejl, men heller ikke det virker. Jeg kan komme ind i powershell, men ikke som admin.
Der står Windows kan ikke finde Windows, og hvis jeg ikke skriver windows først står der: windows kan ikke finde powershell.
Det er afprøvet både på en W8.1 og en W10.
Jeg kan jo se på billedet hvordan det skal se ud, men jeg kan ikke fremkalde et lignende. Så jeg forstår ikke hvorfor det ikke lykkes for mig.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. august 2017 - 13:47 #13
At jeg under skrivningen  har glemt et l  har jo intet at gøre med den måde som jeg beskrev at man åbnede PowerShell (Admin)  på at gøre! og idet det er en Funktion som man anmodes om at skifte til af Microsoft. Så kan det jo nok virke selv om du ikke kan?
https://billedeupload.dk/images/ok1bp.png
Avatar billede poko1 Ekspert
13. august 2017 - 13:54 #14
Så det ville nok være mærkeligt hvis det kun virker hos mig! Med hensyn til Win 8.1 så har jeg kun købt en PC: med det på og det ræg ud med det samme.
https://billedeupload.dk/images/dmtcF.png
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2017 - 14:16 #15
Ja det er klart at jeg tror det kan virke, det er jo derfor jeg er forundret..

Men jeg har, via netter, fundet en anden metode:
Lav en genvej af powershell. Højreklik på genvejen og vælg " kør som administrator" Så der er altså en anden mulighed, hvis den første ikke virker.
https://billedeupload.dk/?v=EHcyV.jpg
Avatar billede Henrik Sørensen Praktikant
10. oktober 2020 - 13:34 #16
hejsa jeg har samme problem jeg kan ikke få min admin til og virke på min windows 10 home har heller ikke det der hedder familie og andre bruger hvad gør jeg nu