Avatar billede goglov Seniormester
12. august 2017 - 23:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slumrende windows10 går i sort

Ved start efter slummer starter windows10 op med sort skærm. Det er umuligt at komme videre uden egentlig reboot. Dette er sket flere gange. Dog ikke hver gang. Microsofts supporter foreslog at jeg bevægede musen eller slog høj ydeevne" til permanent. Det var alt han kunne foreslå efter samråd med sin supporter. Han mente også at nogle drivere skulle opdateres. Og, vigtigt, at de skulle hentes på hver enkelt fabrikants hjemmeside. Lidt uoverskueligt, da maskinen er hjemmebygget.
Jeg har købt og kørt et af nettets utallige driveropdateringsprogrammer uden at det har hjulpet.

Nu håber jeg at der er nogen der har et forslag til hvordan jeg kommer videre.
Det er ikke rart at holde pause fra pc'en og når man så kommer tilbage så er den gået i sort.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. august 2017 - 07:48 #1
Prøv at slå Dvale fra
Sådan slår du Dvaletilstanden til eller fra
Så tryk på Windows tasten + X og vælg Windows PowerShel (Admin)
Virker på samme måde som Commandoprompt  (Admin)  Kopier og indsæt
Slå Fra  powercfg.exe /hibernate off

Slå Til    powercfg.exe /hibernate on
Avatar billede poko1 Ekspert
13. august 2017 - 07:57 #2
Prøv at slå Dvale fra
Sådan slår du Dvaletilstanden til eller fra
Så tryk på Windows tasten + X og vælg Windows PowerShel (Admin)
Virker på samme måde som Commandoprompt (Admin) Kopier og indsæt
For ikke at tage fejl: Kun teksten under
Slå Fra
powercfg.exe /hibernate off
Slå Til
powercfg.exe /hibernate on
https://billedeupload.dk/images/OlaFL.png
Avatar billede goglov Seniormester
13. august 2017 - 15:49 #3
Tak for rådet. Men det jeg ønsker er at få slummer til at virke igen. Jeg kan ikke lide at computeren står og bruger unødig strøm i flere timer imedens jeg er kaldt ud.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. august 2017 - 15:53 #4
Der er jo netop forskellen mellem at sove / Slumre og på  at gå i Hi / Dvale!
Avatar billede goglov Seniormester
13. august 2017 - 23:40 #5
Jeg fandt en løsning.
Det viser sig at der er generelle vanskeligheder med Skærmkort Intel  HD Graphics 530. Se https://communities.intel.com/thread/116462?wapkw=22.20.16.4729
Bug Report: HD 520 screen black after wake on driver
15.46.02.64.4729 / 22.20.16.4729
Andre end jeg har kæmpet forgæves mod sort skærm.
Det er en fejl i den nyeste driver. Min løsning var at genindstille den forrige driver. Hos mig virker dette fint.
Jeg opdagede til min store glæde en lille ubetydeligt link på min driver Booster der hedder "rul tilbage" og nu er mit problem klaret.