Avatar billede Buller Praktikant
13. august 2017 - 17:35 Der er 4 kommentarer

Computer til video redigering

Skal finde en ny computer til en ven. Den skal bruges til "Adobe Master Collection CS5" primært Photoshop og Premiere (HD Video).
Udover en SSD, hvad kan anbefales af CPU, antal RAM, og grafikkort, hvis Adobe Premiere CS5 overhovedet gør brug af grafikkortet????
Det er ikke til professionelt brug, men lidt over hobby brug.

Er ikke helt klar over hans budgettet, men ved at vi er over f.eks. 3.000,- men er også sikker på at det skal være under 10.000,- nok også langt under.

Han er helt sikker, IKKE ude efter noget brugt.

Nogen idéer/forslag?
Avatar billede milter Ekspert
13. august 2017 - 21:16 #1
Bærbar eller stationær?

En lidt mere præcis angivelse af, hvor smertegrænsen for pris ligger, ville gøre forslagene en del nemmere :-)
Avatar billede Buller Praktikant
14. august 2017 - 03:44 #2
Stationær
6.000,- til 7.000,- er smertegrænsen.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
14. august 2017 - 08:18 #3
Hej Buller!

https://helpx.adobe.com/dk/creative-suite/kb/cs6-system-requirements.html

https://helpx.adobe.com/dk/premiere-pro/system-requirements.html

Som jeg ser det, skal PC'en nok være skruet sådan sammen....

-16 GB RAM eller mere.
-Grafikkort der understøtter CUDA. (Her skal nok ikke spares for meget)
-Multicore processor med 64bit support. Jeg ville nok vælge en i7
-Windows 7 & Windows 8 understøttes (umiddelbart bliver Windows 10 ikke nævnt.)

Jeg vil anbefale at installere Windows 7 på en SSD, og putte en stor HDD i maskinen ved siden af til datafiler, da videoredigering fylder meget.

Prisen på maskinen har jeg ikke regnet ud.
Tror dog den kan købes til under smertegrænsen.

Hvis der skal skæres ned i budgettet, så spar ikke for meget på CPU, grafikkort og RAM. Spar hellere på SSD, men hav stadig to harddiske i maskinen for bedre ydeevne.
Avatar billede Buller Praktikant
14. august 2017 - 18:50 #4
Tak for svaret, det er hermed sendt videre. Så må jeg se hvad han får købt inden jeg har ferie hvor jeg skal hjælpe ham.