Avatar billede nemlig Professor
14. august 2017 - 14:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mange fotos - sæt fil-opretdato til optagelsesdato

Hejsa.
Jeg er udfordret med Google Album, som kun kan sortere på fotoenes oprettelsesdato.

Jeg ønsker at sortere på optagelsesdatoen, som fremgår af fotoenes Exif-data. Windows Stifinder kan fint sortere fotoene på optagelsesdatoerne.

Løsningen kunne være, at filernes oprettelsesdato sættes til filernes optagelsesdato.

Nogen der kender et smart lille program, som kan batch-ændre.
Avatar billede klaudi Ekspert
14. august 2017 - 17:33 #1
FSViewer kan skifte tidsstempel, hent det her:
http://www.faststone.org/FSViewerDownload.htm

Når du har installeret det markerer du de billeder der skal ændres og klikker på Værktøjer > Skift tidsstemplet på de valgte billeder.

Det er gratis til hjemmebrug
Avatar billede nemlig Professor
14. august 2017 - 18:26 #2
SEJT OG JUBII OG HURRA.

Tusinde tak - det er en super-løsning.