Avatar billede baette Novice
16. august 2017 - 10:01 Der er 7 kommentarer

Hvordan får jeg 2 vejs sync mellem outlook 2016 og android?

Hej

Jeg har netop købt ny Acer computer med outlook 2016. Samtidig købte jeg også ny mobil (Samsung A5) for at få en ordentlig visning af kalender funktion. Derudover købte jeg en mailkonto hos unoeuro.com, som desværre ikke havde kalender funktion. Så derfor oprettede jeg en gratis gmail. Men det er åbenbart ikke nemt at få lov at lave 2 vejs synkronisering af google calender i outlook 2016. Og jeg ønsker helst ikke at bruge flere penge på det her nu.

Hvilken løsninger skal jeg vælge for at have 2 vejs synkronisering af mails, kalender og kontaktpersoner mellem windows PC og android mobil?

Skal jeg finde en anden mail udbyder? Skal jeg undlade at bruge outlook og acceptere en browser-baseret løsning?

Håber der er en venlig sjæl, der vil dele erfaringer :)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2017 - 10:37 #1
der er en outlook-app til android brug den i stedet for den standard-kalender, som A5 bruger.
Avatar billede stjans Guru
16. august 2017 - 10:55 #2
Men det tager vidst ikke det hele med...

Jeg brugte, da jeg havde android, dette program (der virker efter hensigten): http://www.sync2.com/sync-outlook-with-android-phones.aspx?gclid=EAIaIQobChMI8oK32LDb1QIVAbvtCh2IfwdhEAAYASAAEgL5vfD_BwE
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2017 - 12:18 #3
vil pc-outlook og android-app ikke bare synkronisere via ens windows-konto? Så kan man springe google-kalender/konto helt over.
Avatar billede stjans Guru
16. august 2017 - 13:39 #4
Jo - men vidst kun mails. Jeg mener at - der i hvert fald førhen - var problemer med kontakterne og kalender.
Avatar billede baette Novice
21. august 2017 - 12:17 #5
Ok tusind tak for svar :)

Det var ikke muligt at få min gmail kalender op i outlook på laptoppen (ikke muligt at vælge exchange, kun IMAP). Så gmail er hermed droppet igen. Men til gengæld virkede min kalender fra min gamle @hotmail account og @outlook.com account perfekt (exchange).

Outlook appen på mobilen virker perfekt og meget bedre end samsungs mail program.

KALENDER:
2 vejs synkroniseringen af kalender virker perfekt. Sync foregik automatisk indenfor 1 minut (helt uden at jeg havde pillet i indstillingerne).

MAILS:
2 vejs sync af EMAILS virkede også, dog skulle man manuelt opdatere listen af mails op til 2 gange før den fangede en spritny mail. 2 vejs sync i outlook appen på mobilen virkede også godt med min @unoeuro mail.
Avatar billede baette Novice
28. august 2017 - 13:49 #6
Efter at have en testet flere forskellige settings af, er jeg nu landet på at bruge outlook på både PC og mobil (se løsning nederst). Samsung kalenderen er ikke værd at bruge fordi den som default opretter aftaler i din @gmail account kalender og du skal huske at rette det manuelt hver gang også selvom @gmail account kalender er slået fra (been there, done that).

Med outlook på PC og mobil, fungerer automatisk 2 vejs sync indenfor max 10 min i alle mine tests. Som oftest var synkronisering færdig indenfor 1 minut i outlook app og pc-outlook.

Hvis du står og skal ud og bruge penge på at få en velfungerende løsning, så vil jeg anbefale dig at oprette en gratis outlook mail eller købe en privat email account, der både har mails, kalender og kontakter (f.eks. det billigste domæne på www.one.com koster 19 kr/måned). Så behøver du ikke at købe det meget dyre pc-outlook (1.700 kr), men kan køre det på en browser.

FREMGANGSMÅDE:
INTERNET:
1.    Opret en ny @outlook account. Vil anbefale dig at undlade at bruge en gammel account, fordi Skype automatisk synkroniserer med din @outlook account og giver hemmelige kontaktpersoner, der ikke lige umiddelbart kan spores tilbage til Skype (been there, done that). Det kan ligeledes ikke anbefales at overføre kontaktpersoner fra andre steder.
2.    Tilføj dine kontakter manuelt. Undlad at angive fødselsdatoer (Disse datoer kan ikke synkroniseres efterfølgende og skal fjernes enkeltvis!?! Påmindelser for fødselsdage er default sat til kl. 23.00 aftenen før!?! Outlook ændrer efter forgodtbefindende på nogle få af fødselsdatoerne men ikke alle sammen!?! Kort sagt undlad at angive fødselsdatoer direkte i dine kontakt oplysninger på folk).
3.    Tilføj dine kalender aftaler manuelt. Tilføj fødselsdage manuelt som en gentagen årlig begivenhed.

MOBIL:
4.    Overfør alle kalenderaftaler og kontakter manuelt til din @outlook account (se afsnittet ”Internet” ovenfor).
5.    Fjern al back-up og synkronisering af mails, kalender og kontakter (f.eks. google account, samsung account, etc). Gå ind i Indstillinger -> Sky og konti -> Konti. På den enkelte konto slår du alt fra.
6.    Tjek mail program, kalender og kontakter. Slet eventuelle kalender aftaler og kontakter, hvis de ikke allerede er fjernet ved at fjerne slette de gamle synkroniseringer.
7.    Tilføj @outlook account i mobilens generelle Indstillinger -> Sky og konti -> Konti -> Tilføj konto. Vælg Microsoft Exchange ActiveSync og angiv mailadresse og adgangskode og tryk på log på. Indenfor 10-60 min skulle du gerne have fået synkroniseret dine kontakter i mobilens telefonbog (i mine forskellige tests tog det mindre end 10 min).
8.    Installer outlook appen (gratis på mobil). Tilføj din @outlook account og evt andre mail accounts. Sørg for at dine kontakter bliver synkroniseret på din @outlook account fremover ved at gøre følgende (Outlook app Instillinger -> tryk på din @outlook account -> sørg for at synkronisering af kontakter er tilvalgt). Outlook appen er default sat op til ikke at slette dine mails, men blot arkivere dem i en separat mappe på din @outlook account. Dette kan ændres i outlook appen: Indstillinger -> Strygefunktioner -> tryk på Arkiver ikonet og vælg ”Slet” i stedet for.

COMPUTER:
9.    Overfør alle kalenderaftaler og kontakter manuelt til din @outlook account (se afsnittet ”Internet” ovenfor).
10.    Fjern al back-up og synkronisering af mails, kalender og kontakter
11.    Tilføj @outlook account i PC-outlook.

Du er nu helt klar til 2 vejs sync 😊
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2017 - 14:12 #7
Fornem beskrivelse. Tak.