Avatar billede CHC Forsker
17. august 2017 - 10:51 Der er 9 kommentarer

Genvej til at skifte fra projektor til indbygget skærm - MacBook Pro 2017

Hej

På min tidligere maskine, en Lenovo, kunne jeg med Fn + en af F-tasterne skifte mellem projektor og indbygget skærm.

Kort sagt vil jeg gerne på min nye MacBook Pro kunne skifte væk fra projektoren, når jeg laver præsentationer, hvis jeg f.eks. lige skal finde et eller andet på min harddisk, som ikke vedrører mødedeltagerne. Kan man det?

Vh CHC
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2017 - 11:11 #1
Avatar billede CHC Forsker
17. august 2017 - 11:23 #2
Hej rasmus64745

Jeg kan læse en masse om tilslutningsmuligheder, men intet der besvarer mit spørgsmål!

Vh CHC
Avatar billede INK Ekspert
17. august 2017 - 12:25 #3
I Systemindstillinger-skærm vil du når ekstern skærm er tilsluttet kunne vælge den ene eller anden eller begge (så vidt jeg husker - kan ikke checke det hvor jeg er nu). Der skal selvfølgelig sættes flueben i linien: Vis indstillinger ----. Man kan formentlig også vælge ved tryk på det ikon.
Avatar billede CHC Forsker
17. august 2017 - 14:15 #4
Hej ink

Tak for dit svar.

Det jeg helt konkret søger er en tastaturgenvej til at skifte mellem projektor og skærm, så mødedeltagere ikke kan se min computer på projektoren, når jeg ikke ønsker dette og omvendt kan skifte tilbage til at vise dem en præsentation o.lign.

Vh CHC
Avatar billede INK Ekspert
17. august 2017 - 14:35 #5
Som nævnt kan jeg ikke lige checke her, men tror det er Command + f2, men måske Command + f7.
Du må lige afprøve, men det kan lade sig gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2017 - 17:02 #6
Kan du bruge denne side til noget??
https://support.apple.com/da-dk/HT202351

PS er ikke selv Mac bruger :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2017 - 17:04 #7
Der står noget med kontrol-kommando-F derinde. Måske det skifter mellem skræme??
Avatar billede CHC Forsker
17. august 2017 - 17:31 #8
Hej ink og 220661

@ink: Det må jeg prøve af næste gang jeg er ude hos kunder, jeg håber at det virker.

@220661: Det er ikke lige den funktion, men tak for forsøget.

Vh CHC
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2017 - 18:10 #9
Ok. Så lader jeg andre hjælpe dig. Håber @ink er på rette spor :-)