Avatar billede gmusik Novice
17. august 2017 - 11:30 Der er 15 kommentarer

Prosonic tv skifter selv til tekst tv

Hej.
Jeg har en bekendt der har et Prosonic tv, jeg ved godt at det ikke er det bedste, men nu har hun sådan et ...
Når hun bruger Boxer tv til Tv2, skifter tv'et selv til tekst tv, hun afbryde det, men efter et par minutter går det på tekst tv igen ... er det noget nogen kender til, sådan at man få den uvane stoppet ..
Fjersynet gør det ikke på de kanaler der ikke kører igennem Boxer, mærkeligt synes jeg .. men har nogen gode ideer er jeg klar til at lytte :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. august 2017 - 12:58 #1
Jeg tror ikke at det er tv´et der er synderen, men derimod Boxer. Prøv at kontakte dem.
Avatar billede gmusik Novice
17. august 2017 - 13:48 #2
Det siger min bekendte at hun har, men jeg skulle måske prøve at ringe til dem, det er jo ikke sikkert at hun har kunnet formulere sig rigtigt ... der findes jo nogle i de der kundeservice centre der er lidt tunge i det :-)
Så det vil jeg prøve ...  tak
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. august 2017 - 14:35 #3
Nej de er ikke lidt tunge i det.... men meget tunge ;-)
Spørger man i øst, så svarer de i vest.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2017 - 16:09 #4
Er det gennem tv's egen tuner hun ser boxer, eller er der en boks imellem?
Er der en boks imellem så er det jo på boksen fejlen ligger, eller måske fjernbetjeningen til den.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. august 2017 - 16:49 #5
Jeg tænkte også på om der er tale om en boks eller om det er via tv´ets tuner.
Det lyder i hvert fald mystisk, hvis det er i gennem tv´ets tuner.
Avatar billede gmusik Novice
17. august 2017 - 22:07 #6
Det ER igennem tv'ets tuner, det er et kort der er sat i i tv'et :-)
De har også prøvet at sætte et andet kort i fra det andet tv de har, og det er det samme, teksttv efter en 2 - 3 minutter, derfor er jeg ikke helt sikker på at det er Boxer :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2017 - 10:12 #7
Kan du huske om du i tv's opsæt har været inde og rette i noget?
Er der en fanbriks indstilling du evt kan prøve at gå tilbage på, for herefter at genindstillle dine kanaler og se om det retter på problemet?
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. august 2017 - 11:47 #8
#7
Det lyder som et godt forslag. Det tyder ikke på en generel fejl i tv´et mener jeg, når problemet kun viser sig ved TV2.
(Jeg vil dog lige understrege at jeg ikke er tv-tekniker)
Avatar billede gmusik Novice
18. august 2017 - 13:59 #9
Hej..
Jeg er heller ikke tv tekniker, men jeg vil prøve, på mandag, at fabriksindstille det, der er jo ikke ligefrem andet at gøre, .... og nu vil jeg lige sige, at det er ikke mig der har indstillet det oprindelig, og jeg ved ikke om min bekendte har gjort det .. men jeg tror, som forslaget, fabriksindstille .. hvis det ikke hjælper, på genbrug med fjernsynet :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. august 2017 - 19:57 #10
Jeg tror stadig at det er en "pilfinger" der har været på spil....
Nogle tv og også andre elektroniske apparater f.eks. DVD/HDD optagere kan drille med opsætningen ol. Der er ofte stor forskel, fra mærke til mærke.
Avatar billede kims Praktikant
30. december 2017 - 19:26 #11
Jeg oplever samme problem. Boxer tv2 + prosonic. Jeg har prøvet at lave en autosøgning og problemet er fortsat der. Nogen der har fundet en løsning ?
Avatar billede Rimmer Praktikant
06. januar 2018 - 17:52 #12
Jeg havde samme problem. På fjernbetjeningen er der en knap der hedder Subtile. Tryk på den og vælg "FRA". Det hjalp i mit tilfælde. Håber det kan hjælpe jer.
Avatar billede Yrsa Sand Andersen Praktikant
11. april 2018 - 11:50 #13
Jeg læste denne tråd i går ...havde det samme problem  med text tv..på
TV2.  Tak til den person som sagde man skulle slå subtitles fra.. det virkede
Med det sammen ...☀️🍀❤
Avatar billede blacks Mester
08. januar 2019 - 17:48 #14
Samme problem og ja det virker med subtitel fra også funker det bare som det skal :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2022 - 07:51 #15
gmusik var løsningen på dit problem her indlæg #11?
(Ps ved godt det er en gammel tråd men et tilsvarende problem har jeg set andetsteds)