Avatar billede Helding Novice
18. august 2017 - 10:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Powershell script med en POPUP der stopper scriptet

Hej
Jeg har et Powershell script som afspiller en Wav fil, det bruges til at afgive en alarm til en tekniker, den spiller i 120 sec. nu ønsker de en POPUp som de kan trykke på for at afbryde denne alarm.

Jeg har prøvet med flere forskellige muligheder, men kan ikke få det til at virke.

Håber der er en der kan hjælpe mig

Mit script
rem ***script til at generere en alarm***

Start powershell -WindowStyle Hidden -c (New-Object Media.SoundPlayer "C:\Alarm\alarm.wav").PlayLooping(); Start-Sleep -s 120; Remove-Item C:\Alarm\Files\*alarm.txt* -Recurse;  Exit;
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. august 2017 - 12:13 #1
Jeg tror du skal over i lidt mere "rent" powershell.

$player = New-Object System.Media.SoundPlayer "$env:windir\Media\notify.wav"
$player.PlayLooping();

# Her skal du have en timer...
Den kan så kalde: $player.stop();
Og når du så får dit tryk, laver du PlayLooping(); igen.
Avatar billede Helding Novice
18. august 2017 - 14:06 #2
Tak, ville dog ikke have den til at spille igen ved tryk på Popupen, men få den til at stoppe, tror jeg har fået noget il at virke.

med dette script:
"$player = New-Object System.Media.SoundPlayer "$env:windir\Media\notify.wav"
$player.PlayLooping();
$msgBoxInput =  [System.Windows.MessageBox]::Show('Tryk Ok for at afbryde alarm','UPS Alarm','Ok','Error')

  switch  ($msgBoxInput) {

  'Ok' {

  $player.stop();

  }

"
Kan kan jeg få det ind i et bat job?
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. august 2017 - 22:52 #3
Skal det ind i et bat job ?
Eller kan du ikke bare navngive det ps1 og eksekvere det på samme måde, som hvis det var en .bat fil ?
Avatar billede Helding Novice
22. august 2017 - 10:21 #4
#jakobdo Jeg lavede det som en ps1 fil der bliver kaldt fra et batch job.

Har dog et ekstra spørgsmål, hvis jeg gerne vil have messagebox´en til altid at være i front, altså foran alle andre vinduer på skærmen, selvom et andet vindue bliver maksimeret, er dette en mulighed i det script jeg har lavet?
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. august 2017 - 10:41 #5
Jeg har googlet lidt, men kan ikke lige hitte nogle gode løsninger.
Så der må du nok spørge igen eller google lidt selv. :)
Avatar billede Helding Novice
22. august 2017 - 10:59 #6
Ok tak. har selv googlede det, men kan ikke få det til at virke, jeg prøver at oprette et nyt spørgsmål.

Mange tak for hjælpen
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. august 2017 - 11:30 #7
SElv tak