Avatar billede perfa1 Praktikant
18. august 2017 - 13:07 Der er 1 kommentar

ændre navn på drev

Det er jo muligt at skifte/tilføje navn til drev, fx C: --> win10 (C:)

Nu er jeg i den situation, at mit drev D: er blevet ændret til
'Allway Sync 'n' Go (D:)'. Det må være programmet Allway Sync 'n' Go, der har gjort det, men jeg kan ikke få lov til at ændre navnet til 'D:'

Selvom jeg er logget på som administrator får jeg denne meddelelse: "Du skal have administratortilladelse for at omdøbe dette drev.
Klik på fortsæt [administrator] for at fuldføre denne handling."

- men der sker intet.

vh per
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2017 - 15:46 #1
klik på lup i bund venstre, og skriv CMD, højreklik på 'Kommandoprompt' og vælg kør som administrator.
Så åbnes et 'dos' vindue, og du skriver
label d:
du vil der have mulighed for at angive et nyt navn
alternativt - stop lige allways i systembakken, og kør ovenstående en gang til - og så start allways igen