Avatar billede Marting Forsker
18. august 2017 - 22:08 Der er 7 kommentarer

en formel

Hej

Kunne i hjælpe mig igen ?? : -)

A1 = 0,00
B2 = 0,00
C3 = A1/B2 så gør den sådan her ”#DIVISION/0!”

Jeg ville være glad hvis den kunne gøre sådan her i stedet for ”0,00”

forhånd tak for hjælpen

Hilsen Martin G.
Avatar billede ebea Ekspert
18. august 2017 - 22:14 #1
=HVIS.FEJL(A1/B2;"")
Avatar billede Marting Forsker
18. august 2017 - 22:18 #2
ebea

hmm den gøre slet ikke noget der ?
Avatar billede ebea Ekspert
18. august 2017 - 22:23 #3
#2  -  Det som du skriver i din formel, er fordi du dividerer et tal med et andet, som gir' en divisions fejl. Og den fejl, kan fjernes med den formel jeg skrev, kontra den du selv nævnte.
Jeg har blot tilføjet en  fejlhåndtering i din formel! Så der må være andet, som ikke stemmer i forhold til det du spurgte om!
Avatar billede Mads32 Ekspert
18. august 2017 - 22:34 #4
Hej Per

Man kan ikke dividere med nul

=HVIS(B2=0;0;A1/B2)

Formater cellerne så de viser 2 decimaler
Avatar billede Marting Forsker
18. august 2017 - 22:47 #5
ebea :

Det er fordi når A1 = 0 og B1 = 0 stå som nul så kunne jeg godt tænke mig at der også bare stå 0 i C1 i stedet for ”#DIVISION/0!”

så når der skrives  noget i A1 og B1 som kan divideres så kommer det rigtige resultat frem ?

Mads32

nej man kan ikke dividere med nul
Avatar billede andyness Juniormester
18. august 2017 - 23:00 #6
=HVIS.FEJL(A1/B2;0)

Samme som ebea, men nu skriver den 0 i stedet for tomt felt.
Avatar billede ebea Ekspert
18. august 2017 - 23:22 #7
#5  -  Det vil hjælpe dig selv (og andre), hvis du definerer dine spørgsmål, mere klart.