Avatar billede jthyge Mester
20. august 2017 - 21:25 Der er 7 kommentarer

Dårlig wifi forbindelse på ny Asus?

Hej, jeg har for nogle uger siden købt en ny Asus UX305C bærbar pc.

Den fungerer rigtigt godt, men jeg syntes wifi er noget ustabil.
Vores andre enheder, stationær pc, iphones, ipad, tv, andre bærbare pc mm. fungere rigtigt godt på vores wifi.

Men den nye pc er noget svingende, for ikke at sige dårlig. Signalstyrken svinger konstant og hastigheden er lav til ikke eksisterende.

Jeg har opdateret driveren til netværkskortet, uden effekt.
Jeg har slettet netværkskortet, for at få windows til at installere igen. Også uden effekt.

Hvad kan den dårlige forbindelse skyldes?
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede INK Ekspert
20. august 2017 - 21:57 #1
Det kunne jo være routeren. Den nye ASUS har wifi med 802.11 ac, der selvfølgelig er bagudkompatibel, men sikkert arbejder bedst med en router med ac.
Hvilken router er der nu?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. august 2017 - 22:20 #2
Det er nok rigtigt Hvad ink antyder Min MSI. Kører meget ustabil på 2,4Ghz men perfekt på 5Ghz
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2017 - 22:51 #3
og så sæt den på kanal 1, de står som regel på kanal 6..
Avatar billede jthyge Mester
30. august 2017 - 19:20 #4
Hej, beklager den sene tilbagemelding. Der kom en ferie i mellemtiden.

Routeren er en TP-Link AC1900, forholdsvis ny.

Hvor skal jeg ændre frekvens og kanal?

På router, pc eller begge steder?
Og hvad så med vores øvrige apperater?
Avatar billede INK Ekspert
30. august 2017 - 22:27 #5
Din router er dual-band, så sender på både 2,4 og 5 GHz båndene.
Inde i opsætningen kan du for wifi ændre kanal for begge bånd.
Du ændrer ikke SSID eller password, så dine enheder kobler på automatisk.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2017 - 11:36 #6
hvis man bor i en opgang og alle naboernes wifi kører på kanal 6 som er standard, så er der for mange enheder, og dårlig wife. der hjælper det at skifte til en anden kanal.
Avatar billede jthyge Mester
13. september 2017 - 17:26 #7
Så tror jeg det lykkedes at få en mere stabil forbindelse.

Der skulle åbenbart oprettes et separat netværk for G5, så nu kører det væsentligt hurtigere.