Avatar billede lail Forsker
21. august 2017 - 11:41 Der er 9 kommentarer

links fra stifinder til Outlook

Hej

På mit tidligere arbejde kunne jeg blot kopiere en sti fra stifinder over i outlook
Og så var der automatisk et link oprettet i mailen

Men det virker ikke her på mit nye arbejde. Og nu har jeg brug for at sende et link til en mappe med en masse filer.

Nogen der kan hjælpe mig videre.??

LN
Avatar billede poko1 Ekspert
21. august 2017 - 12:01 #1
Mener du sende som vedhæftet fil til Postmodtager?
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. august 2017 - 12:12 #2
Eller mener du link til mappen ala: FÆLLES_DREV://mappenavn/XX/YY/ ?
Avatar billede lail Forsker
21. august 2017 - 12:57 #3
Ja jakobo til en mappe ;O)
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. august 2017 - 13:09 #4
Det vil jo kun virke så længe du er inden for samme "netværk"
og det kan være du skal tage en snak med jeres it-folk.
Det kan være det er noget de har fjernet af sikkerhedsmæssige årsager.
Avatar billede lail Forsker
21. august 2017 - 13:18 #5
Ja det ved jeg- Og vil sende til en i samme netværk. Så dette burde ikke volde problemer. Har været ved IT. De havde ikke opdaget det ikke længere virkede. så de er sat på sagen. så det er ikke noget de bevidst har fjernet
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. august 2017 - 13:23 #6
Hvad hvis du kopiere den "fulde" sti fra stifinder, altså ligesom man gør, når du ville kopiere et link til dette spørgsmål: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1018794
Kunne du ikke gøre det samme ?
Avatar billede lail Forsker
21. august 2017 - 14:16 #7
Det er det jeg gør - men det bliver ikke til et link - blot alm tekst
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2017 - 15:47 #8
jeg kan ikke huske at man har kunnet gøre det før - men gætter på, at det har noget med styresystemet at gøre? havde i win7 på din gamle arbejd, og win10 på den ny?
01. november 2019 - 11:05 #9
Måske lidt sent...
Du kan altid bare højre klikke i mailen og vælge "Hyperlink".
Derfra kan du vælge den sti som du vil gerne vil gøre til et aktivt link :)