Avatar billede Niels Praktikant
23. august 2017 - 09:46 Der er 7 kommentarer

Hjælp til organisering af (mange) filer i Windows 8

Kære forum

I forbindelse med mit arbejde har jeg modtaget en lang række filer (små 2000), der indeholder diverse kontoudskrifter.

Filerne er ikke placeret kronologisk, fordi deres navne eksempelvis er "01-02-2006 03-12-89" og "03-02-2006 32-62-71". Det betyder, at filernes placering er afgjort af dagen, hvorfra udskriften stammer, men ikke måneden eller året.

Er der nogen, der ved, hvordan jeg kommer dette problem til livs og får organiseret mine filer kronologisk?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Niels
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2017 - 09:54 #1
du kunne sortere efter ændringsdato
Avatar billede Niels Praktikant
23. august 2017 - 09:57 #2
Tak for dit indlæg, Thomas, men ændringsdatoen er desværre den samme for alle filerne.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2017 - 10:00 #3
så kan du forsøge at sortere efter oprettelsesdato - måske kan den give et bedre billede?
Avatar billede Niels Praktikant
23. august 2017 - 10:07 #4
Jeg tror desværre, løsningen skal findes i en organiseret masseændring af filnavnene. Filerne er oprettet og trukket ud af en anden database i en rækkefølge, der ikke har noget med filernes logiske kronologi at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2017 - 10:17 #5
ja, så bør du nok omdøbe filerne og vende datoen om til yyyy-mm-dd;
du kan måske prøve dette program:
https://sourceforge.net/projects/renameit/
den fylder ikke ret meget, men kan derimod en hel masse
Avatar billede Niels Praktikant
23. august 2017 - 10:29 #6
Det ser rigtig interessant ud, det må jeg få taget et kig på - mange tak!

Jeg vender naturligvis lige tilbage og markerer dit svar som løsning, hvis det virker.
Avatar billede Niels Praktikant
23. august 2017 - 10:30 #7
Nå, jeg kan desværre end ikke installere det på min arbejdscomputer, da vores sikkerhed ikke tillader eksterne installationer..