Avatar billede bas Forsker
23. august 2017 - 16:15 Der er 2 kommentarer

23video - lavt lydniveau

Hej
Jeg ved ikke lige, hvilken kategori dette spørgsmål passer under, men nu prøver jeg.
Jeg er nysgerrig. Jeg har adgang til nogle e-læringsvideoer på nettet.
Lyden i videoen er meget lav - også selv om der er skruet op for lyden i både videoerne og i Windows.
Problemet er det samme i både Internet Explorer og Google Chrome.
Når jeg tester lyden fra DRs netradio, er der igen problemer.
Jeg tænker derfor, om problemet kan skyldes noget i selve videoerne?
Jeg har fået at vide, at videoerne afspilles fra 23video, og at "redaktørerne"
dermed ikke kan styre afspilningen og dermed heller ikke lydniveauet.
Er 23video en tjeneste på nettet ligesom f.eks. YouTube og Vimeo, eller er det noget software?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2017 - 16:36 #1
hvis lyden er lav så er lyden lav.
den kan kun blive højere ved at skrue op for den i et lydbehandlingsprogram, og så omkode video til en ny version.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. august 2017 - 17:29 #2
Nu fortæller du jo ikke hvilke Lydsystem du har? Hvis det eks.er Realtek så er der rigtig mange muligheder!
https://billedeupload.dk/images/oPAe7.png