Avatar billede ZeBa Ekspert
27. august 2017 - 04:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Program til merging af mow filer

Mit dashcam laver en stribe filer på 5 minutter. Er der nogen der kan anbefale et program, der kan merge dem - billigt eller gratis.
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. august 2017 - 07:02 #1
Avatar billede eurositi Ekspert
27. august 2017 - 11:48 #2
#1 - Nej. Benyt et program, som ikke omkoder videoen. Det er både spild af tid - og det forringer billedkvaliteten.

Benyt MKVtoolNix - https://www.fosshub.com/MKVToolNix.html
- Det er det officielle værktøj til redigeirng af Matroska-filer (som også fungerer til alle andre filformater). Eneste krav for, at dette fungerer, er, at filerne har samme billedopløsning og bitrate (og det har de jo i dit tilfælde).

Installér MKVtoolNix og gør følgende:
1) Indlæs den første fil (Klik på: Add source files)
2) Highlight filen og klik denne gang på pilen ud for knappen Add source files. Vælg muligheden "Append files". Vælg alle de resterende filer på én gang.
3) Hvis filerne ikke er listet i den rigtige rækkefølge, kan du flytte rundt på dem med musen.
4) Angiv en destinationsmappe samt filnavn.
5) Klik på Start Multiplexing... Du skulle gerne ha' din samlede fil få sekunder senere. Al kvalitet er bevaret, fordi intet er blevet omkodet.
Avatar billede eurositi Ekspert
27. august 2017 - 12:51 #3
En lille kommentar: Der burde være en indstilling på dit kamera, som slår funktionen med at hakke videoerne over i 5-minutters bidder fra. Det er normalt ret upraktisk - især fordi du risikerer, at lyd og billede ryger ud af sync, når du sammenføjer dem igen. Det gi'r en masse ekstraarbejde.
Avatar billede store-morten Ekspert
27. august 2017 - 13:57 #4
En lille kommentar: Et dashcam laver en stribe filer på 1, 3 eller 5 minutter.
Et dashcam kan normalt køres over tændingen, så man ikke skal tænke på at tænde/slukke dette.
Filerne gemmes på kortet, indtil der er 30% tilbage (hvis der er en panik knap), derefter slettes den ældste fil, så man ikke skal tænke på at tømme korte.

Jeg har et action kamera, med disse funktioner:
Video (Max 29 min.)
Foto
Dashcam
Overvågning
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. august 2017 - 23:17 #5
#2: Jeg hentede den første fil, og den installerede tilsyneladende - men jeg kan ikke finde programmet :(
Avatar billede eurositi Ekspert
27. august 2017 - 23:40 #6
Jeg har selv installeret version 15.0 af MKVtoolnix, og det fungerer ganske fint, så jeg synes, du skal forsøge at installere det igen. Det burde kunne fremsøges vha. Windows startmenuen. Ellers burde det ligge hér: C:\Program Files\MKVToolNix

Programmet findes i øvrigt til alle operativsystemer: https://mkvtoolnix.download/