Avatar billede Hr_Andersen_11 Juniormester
28. august 2017 - 12:53 Der er 4 kommentarer

Brug af reverse DNS oplysninger til opsøgende salg?

Hej alle :-)

Jeg logger alle IP-adressser på besøgende til en hjemmeside, og kan gennem reverse DNS ofte se hvilke brancherelevante virksomheder der har besøgt siden.

Er det lovligt at sende papirbrochure, eller ringe til virksomheden på baggrund af disse oplysninger, altså at foretage opsøgende salg ud fra disse informationer?

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2017 - 13:41 #1
nej

det er det samme som at kigge i en telefon bog, og så kime en hel branche ned.
Avatar billede Hr_Andersen_11 Juniormester
28. august 2017 - 13:49 #2
sidewave, det er der faktisk ikke noget ulovligt i.
Det kaldes opsøgende salg via telefon, og er særdeles almindeligt og fuldt ud lovligt, når det drejer sig om B2B.

Spørgsmålet skal nok ses i kontekst af databeskyttelseslovgivning, da der ikke er noget i markedsføringslovgivningen der forbyder opsøgende salg, personligt (kanvas), via telefon eller direct marketing

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2017 - 14:21 #3
ok, det kan være det er lovligt..

men det er ikke nogen god måde at lave markesdsføring..
du bør kunne annoncere ligesom alle andre, og så kommer kunderne selv.

hvis du skal ringe til hele danmark for at sælge dit produkt, så er det noget skidt.
Avatar billede Hr_Andersen_11 Juniormester
28. august 2017 - 15:58 #4
*Lol* :-)

Mon ikke du lige skulle tage et par kurser i marketing, afsætning og salg.

Det er da de færreste der lever af deres annoncering.
Stort set alt salgsarbejde er en process hvor man identificere kunder, bearbejder dem, putter dem i pipelinen, bearbejder dem igen, og meget meget mere, når det drejer sig om B2B-salg :-)