Avatar billede Slettet bruger
28. august 2017 - 17:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Deaktivere stavekontrol i OneNote. W8.1

Når man skriver i OneNote er der aktiveret en stavekontrol. Fint nok hvis man kun bruger danske ord. Men nu er verden jo blevet sådan, at man ofte er nødt til at skrive engelske ord, der så kommer til at stå som stavefejl, med rød bølgeline, som jeg finder irriterende at se på, foruden, at det gør læsningen vanskeligere når der er mange engelske ord.
I Windows 10 kunne jeg ændre noget som hedder "Skjul stavefejl" Men OneNote er anderledes i Windows 8.1 og der kan jeg ikke finde noget, som deaktiverer stavekontrollen. Så hvis nogen kan hjælpe med det, vil det være en lettelse.
Ps. kan man installere en anden Nyere, OneNote?
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2017 - 17:42 #1
Produkt navnet er Microsoft office 2016, Så den er ikke så gammel.
Det er måske bare W8.1 måde at vise OneNote på?
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. august 2017 - 19:11 #2
Prøv dette link. Det er ganske vist til Windows 10, så jeg ved ikke om dette også dækker Windows 8.1

http://hotinfo.site/2016/04/11/hvordan-at-deaktivere-auto-korrekt-og-understreget-forkert-stavede-ord-i-windows-10/
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2017 - 20:30 #3
Tak for dit forslag, det havde jeg fundet under "Indtastning " i Windows 10, men det virker ikke i Windows 8.1, selv om man slår fra på samme måde.
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. august 2017 - 20:39 #4
Jeg kender desværre ikke ret meget til hverken Win 8, 8.1 eller 10, for jeg kører selv med Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2017 - 20:45 #5
Ok og du bruger måske ikke OneNote? Jeg kan ikke forstå, at man kan slå de to indstillinger fra i W8.1 uden at det har nogen indflydelse. Ret surt faktisk.
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. august 2017 - 21:30 #6
Nej, jeg bruger ikke OneNote, så det kniber med at hjælpe. Der er imidlertid så mange hjælpsomme sjæle her på eksperten, og sikkert også nogen der kan løse dit problem :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2017 - 21:48 #7
Det tvivler jeg på, derfor markerer jeg #2 som løsning fordi den kan bruges i Windows 10, hvis nogen søger. Tak for din indsats. 😊