Avatar billede mogens8000 Seniormester
29. august 2017 - 04:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Instalering af win10 pro

Hej

Vores gamle vista er blevet runtosset efter tuning med AVG tunup fra Alt-til-windows. Pc genstarter nu hele tiden efter start.
jeg har en usb start disk fra win 10 den kan den godt starte så der står et logo
hvis man er heldig. Disken snorrer også rundt.
Kan man indsætte ny win 10 installation herfra eller komme til comando promt her på en eller anden måde.

Hilsen fra Mogens
Avatar billede poko1 Ekspert
29. august 2017 - 08:36 #1
Hvis ikke HDD fejler noget kan du helt sikkert installere Windows 10 på Pc'en
Men husk at du så skal ud og købe en licens!
Avatar billede poko1 Ekspert
29. august 2017 - 08:54 #2
Men hvis du tvangslukke nogle gange i trækstarter den så ikke op i fejlsikret tilstand?
Hvis ja så vælg fejlsikret med Comandoprompt.
https://billedeupload.dk/images/AmJTs.png
Avatar billede mogens8000 Seniormester
29. august 2017 - 09:47 #3
hej nu ved jeg ikke hvad du mener med trækstarter
den kommer ikke ind i windows programmet
jeg kan komme ind i bios men der er ingen
menu til cmd
ved Ecs kan jeg komme til
sorte skærm hvor tæller på ram står,
men hvordan får jeg den til at stoppe der
uden at den genstarter igen.
eller får en meny frem
Avatar billede Andershoegh Seniormester
30. august 2017 - 19:51 #4
https://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=microsoft+windows+10&_frs=1

En licens behøver ikke koste det store. Men vær sikker på du kan få den dansk. Spørg evt sælger først
Avatar billede poko1 Ekspert
30. august 2017 - 20:04 #5
Den skulle gå i Fejlsikret Hvis du tvangs lukker 3 gange i træk når Windows Logoet vises.
Avatar billede mogens8000 Seniormester
05. september 2017 - 16:37 #6
Hej

Nu nåede den jo aldrig at starte windows op, men genstartede midt i opstarten
Har sendt pc en på pension og skaffet ENVIVO dok station til gamle hardiske.
så var det heldigt at jeg lige havde lavet backup før den stod af.
Tak for jeres god råd

Hilsen fra Mogen