Hej eksperter :-) Jeg fletter ofte mails via outlook (+ word/excel), men denne gang skal jeg have vedhæftet en pdf til fletningen. Jeg har læst tidligere svar om det, men de løser ikke mit problem, da de refererer til Office 2007 og jeg har 2016. Jeg håber, nogen her kan hjælpe mig videre.
Hej - og tak for svar. Desværre ikke. Jeg fletter fra word, og filen kommer ikke med som vedhæftet, hvis jeg blot indsætter den i selve word-dokumentet.
Kopiere filen direkte ind i hoveddokumentet .. CTRL+C >> CTRL+ V ( kan IKKE vælges fra menuerne )
Så vil den indsatte fil blive vist som en vedhæftet fil i de udsendte mails...
Netop testet i Office 2016 ( husk at starte Outlook op , inden du går i gang Word er ikke så god til at sparke Outlook i gang efter endt brevfletning ... )
så bliver den kopierede fil indlejret i selve dokumentet og det er dokumentet, der vedhæftes... Det er sådan Word gør det ( ikke supersmart, men det virker ! )
Alternativt vil jeg gøre det fra Access med lidt VBA-kode
Hej Martens. Tak for dit svar! Desværre har jeg nok ikke været for god til at forklare problemet fra start. Jeg har en tekst i word, der bliver til mailtekst normalt, når jeg fletter. Denne mailtekst skal jeg også bruge denne gang, men herudover skal der være en vedhæftet fil. Jeg har forsøgt at kopiere filen ind i word og flette, men den kommer ikke med som vedhæftet. Har du forsøgt dette og lykkedes med det?
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.