Avatar billede Rikke Praktikant
31. august 2017 - 10:46 Der er 5 kommentarer

Flette mail med vedhæftet fil

Hej eksperter :-)
Jeg fletter ofte mails via outlook (+ word/excel), men denne gang skal jeg have vedhæftet en pdf til fletningen.
Jeg har læst tidligere svar om det, men de løser ikke mit problem, da de refererer til Office 2007 og jeg har 2016.
Jeg håber, nogen her kan hjælpe mig videre.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2017 - 11:32 #1
er det ikke bare rediger menu/indsæt/text/hyperlink/fil ?
Avatar billede Rikke Praktikant
31. august 2017 - 12:38 #2
Hej - og tak for svar.
Desværre ikke.
Jeg fletter fra word, og filen kommer ikke med som vedhæftet, hvis jeg blot indsætter den i selve word-dokumentet.
Avatar billede martens Guru
31. august 2017 - 18:28 #3
Hej Rikke !

Jeg har løsningen til dig !

Kopiere filen direkte ind i hoveddokumentet .. CTRL+C >> CTRL+ V ( kan IKKE vælges fra menuerne )

Så vil den indsatte fil blive vist som en vedhæftet fil  i de udsendte mails...

Netop testet i Office 2016  ( husk at starte Outlook op , inden du går i gang Word er ikke så god til at sparke Outlook i gang efter endt brevfletning ... )

mvh martens
Avatar billede martens Guru
31. august 2017 - 18:38 #4
UPS
Var lige lidt for hurtig..

Husk at vælge Mailformat:Vedhæftet fil

så bliver den kopierede fil indlejret i selve dokumentet og det er dokumentet, der vedhæftes... Det er sådan Word gør det ( ikke supersmart, men det virker ! )

Alternativt vil jeg gøre det fra Access med lidt VBA-kode
Avatar billede Rikke Praktikant
31. august 2017 - 18:49 #5
Hej Martens.
Tak for dit svar!
Desværre har jeg nok ikke været for god til at forklare problemet fra start. Jeg har en tekst i word, der bliver til mailtekst normalt, når jeg fletter. Denne mailtekst skal jeg også bruge denne gang, men herudover skal der være en vedhæftet fil. Jeg har forsøgt at kopiere filen ind i word og flette, men den kommer ikke med som vedhæftet.
Har du forsøgt dette og lykkedes med det?