Avatar billede Sisse Jensen Praktikant
31. august 2017 - 15:19 Der er 15 kommentarer

Filer fra gamle PC til Ny

Hej.
Jeg vidste ikke hvor jeg skulle lægge opslaget op henne så det blev her.

sagen er at, min gamle pc ikke vil tænde og har derfor fået en ny.
Men jeg vil gerne have det jeg har liggende på den gamle over på den ny- hvordan gør jeg det.

Jeg har absolut slet ikke forstand på computer.
På forhånd tak
Avatar billede Slater Ekspert
31. august 2017 - 15:26 #1
Du kan installere den gamle harddisk i den nye maskine, eller købe en ekstern USB-dock til at sætte den gamle harddisk i, hvis du bare skal bruge det midlertidigt.

Dog, hvis du slet ikke har forstand på det, er det en hel del nemmere at finde en lille lokal butik der tilbyder computerreparation og lignende, og bede dem gøre det for dig. Det kan de ikke tage meget for, for det er en simpel operation når man har værktøjet.
Avatar billede Sisse Jensen Praktikant
31. august 2017 - 15:28 #2
Jeg skal til at skille hele den gamle ad hvis de skal ha noget ud den er så tynd så det tør jeg ikke begive mig ud i.

den dock, er det bare jeg sætter den til den ene pc og til den anden? og trækker derfra lige som USB pind?
Avatar billede Slater Ekspert
31. august 2017 - 15:37 #3
Ikke helt så let, desværre. Du skal stadig have disken ud af den gamle computer, for at sætte den i sådan en dock. Hvis computeren ikke kan tænde, er der desværre ikke rigtig nogen vej uden om det.

Igen kan jeg kun anbefale at tage den til en reparatør. Sådan nogle små, uafhængige computerforretninger, der ligger i de fleste byer, plejer at være ganske billige.
Avatar billede Sisse Jensen Praktikant
31. august 2017 - 15:40 #4
Super, det må jeg gøre så:) tak for din hjælp :)
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2017 - 16:10 #5
Hvilken type er dine computere, Stationære eller bærbare?
Det er sjældent svært at pille en HDD ud af en computer. Man skal bare tage et par skruer ud (og på nogle bærbare ikke engang det) og fjerne ledningerne.
På den computer som ikke virker mere, kan du umuligt gøre noget forkert, for HDD skal jo ikke sættes i igen. Så det er bare at gå i gang.
Jeg er ikke så optimistisk som #3 med hensyn til billige priser. Computer reparatører plejer at være dyre. Så gør det selv og lær noget samtidig.😊
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2017 - 16:12 #6
Ps. Vi kan finde et par video til dig på Youtube.
Avatar billede tagelarsen Novice
31. august 2017 - 16:12 #7
Jeg vil lige kommentere på "Slater"s prisopfattelse.

Jeg har lavet den operation i årevis, og det er ikke så billigt i alle tilfælde. Der kan være mange andre fejlmuligheder på harddisken som  skal rettes først inden data kan fiskes ud.
Avatar billede Slater Ekspert
31. august 2017 - 16:17 #8
#7: Korrekt at der kan være det, men intet i opretters information giver nogen grund til at tro, at der er det mindste galt med harddisken.
Avatar billede Sisse Jensen Praktikant
31. august 2017 - 17:22 #9
Jeg er ikke helt sikker på jeg ved hvad det er der skal pilles ud. og er bange for at ødelægge noget, hvis det så er jeg slet ikke kan få noget ud :) Men hvis du har en video for dummies kan jeg da se :)
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2017 - 17:29 #10
Jeg skal finde en video til dig, men er det en Stationær eller bærbar PC?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2017 - 17:31 #11
Ps. og hvad mærke PC HP-Lenovo- eller hvad?
Avatar billede Sisse Jensen Praktikant
31. august 2017 - 17:32 #12
det er en bærbær accer en tynd model
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2017 - 17:46 #13
Går ud fra at du mener Acer. Jeg har fundet en video som forhåbentlig kan bruges.
Det er en lidt klodset måde at skifte HDD på, med alle de skruer der skal pilles ud.
Men husk på, at du skal ikke samle noget igen, det er bare IT skrald.
https://www.youtube.com/watch?v=CcLw5NIHu2E
Bare spørg hvis du er i tvivl om noget.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2017 - 17:48 #14
Ps. Se bare bort fra det som kommer efter at han har vist hvordan man tager HDD ud
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2017 - 17:58 #15
En anden Acer (tynd model siger ikke meget)
https://www.youtube.com/watch?v=ox1OkNVGBlg