Avatar billede J-HTML Praktikant
31. august 2017 - 17:21 Der er 4 kommentarer

Login forum

Hej :)

Jeg vil hører om nogen kan hjælpe mig. Jeg skal lave et login forum på en hjemmeside, hvor man skal kunne oprette sig en bruger og selfølgelig logge ind. Jeg har bare ikke kunne få det til at virke. Jeg har erfaring med HTML og CSS. Jeg har set i mange koder at man skal bruge PHP kode. Det er meget nyt for mig, og kan ikke få den del til at virke i min dreamweaver fil.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh J
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2017 - 17:35 #1
for at teste det, så skal du have en server, der afvikler php - fx xampp. Ellers kan det ikke testes lokalt.
I fx xampp (installeret og startet) kan du så gemme sitets filer på \xampp\htdocs\sitename
og tilgå siderne via localhost/sitename i din browser
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2017 - 17:47 #2
forums er database drevet. alt jeg poster ryger i en database, og vises ordnet ved at læse i databasen med SQL. kan du SQL ?

ellers, for der venter dig faktisk et stort arbejde, så kan du installere det forum der hedder phpbb, og konfigurere det om så det får det udseenede du gerne vil have, måske har det en ide ?

prøv at se http://www.lydmaskinen.dk - var det noget at bruge dette ?

eller insisterer du på at lave det selv ?
så skal du bruge php, mysql database, html, css - og som #1 sagde, det er vigtigt at du har det på en server så du kan udvikle det, og teste, lokalt. ellers bliver det mega bøvlet.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2017 - 17:59 #3
jeg vil gerne vise dig 2 billeder, for jeg lavede engang et forum hvor man ku uploade og downloade musik og skrive kommentarer - det hedder musicweb og var sådan lidt ligesom Soundcloud.

det første billede er hændelsesdiagram
http://i.imgur.com/OjFbhu5.png

det andet billede er et modul diagram, der viser program strukturen
(jeg havde lavet det i ASP - det er den gamle version af MS .dotnet)
http://i.imgur.com/G1skwuB.png

du bør lave sådan et modul diagram over din løsning, alle detaljer skal med.
bræk programmet ned i mindre bidder, og giv dem et sigende navn. tegn et diagram over hvilke proceser der styrer andre processer, ligesom det du ser her.
når du tegner hele planen og checker at den er korrekt, så er det meget meget hurtigere at udvikle forummet, fordi du koder en byggesten af gangen, og der er orden i sagerne. :)
Avatar billede J-HTML Praktikant
31. august 2017 - 18:41 #4
Tak for jeres svar, jeg tjekker det ud :)