Avatar billede HrJensen12 Juniormester
01. september 2017 - 09:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linux/Ubuntu server

Hej

Jeg har en stationær pc(lidt ældre model) der benyttes som server med Ubuntu (Ubuntu 12.04.4 LTS (GNU/Linux 3.11.0-15-generic x86_64))

Mit problem er at jeg gerne vil gøre serven fri for netværkskablet.
Jeg overvejer derfor at indsætte et WIFI PCI kort.

Nogen der kan anbefale et WIFI PCI kort til dette?
og er det overhovedet muligt at connecte det til ruteren når jeg står i terminal commanden? (Er ret ny i Ubuntu styresystemet)

På forhånd tak! :)
Avatar billede jk45 Forsker
01. september 2017 - 10:32 #1
Du KAN godt https://prupert.wordpress.com/2010/06/25/how-to-configure-wireless-wifi-networking-in-ubuntu-via-the-command-line-cli/
Men det kan ikke anbefales, en server bør alt andet lige kabelforbindes da det ellers går voldsomt ud over performance.
Avatar billede puren Ekspert
01. september 2017 - 14:59 #2
enig med jk45... jeg ville begynde at lode på bundkortet før jeg tænkte på wifi til en server

BTW: ubuntu er ikke et styresystem det er en linux distro så dit OS er linux
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. september 2017 - 17:40 #3
Jo, Ububtu er et styresystem... nøjagtigt ligesom Windows er det.

Du kan sagtens finde et WiFi-kort, der kan performe helt på linje med et kablet netkort, det skal blot køre 811.ac (op til 1.3Gbit).