Avatar billede BHG Novice
01. september 2017 - 20:08 Der er 2 kommentarer

Se nyeste billede fra IP-kamera

Jeg har et IP-kamera, der skal sidde på en privat flyveplads. Kameraet sender hvert 10. sekund via ftp et billede til en hjemmeside. Hvis man på hjemmesiden klikker på [Webcam], skal man se det nyeste billede, der er uploadet. Tidligere virkede systemet med et almindeligt webcam, der var tilsluttet en PC, der kørte 24/7/365. Det system sendte en billede, der hed webcam.jpg og det overskrev bare det billede, der lå der i forvejen. Det nye kamera sender billeder med flg. navn:
"webcam_744285817_20170901132402614_TIMING.jpg" jeg kan kun ændre på "webcam", men resten kan jeg ikke ændre på eller slippe for.
Nye billeder får selvfølgelig nye tidsangivelser i navnet, så der sker ingen overskrivning.
Det, jeg har brug for, er et script, der gør flg. når der bliver klikket på [Webcam] på hjemmesiden:
Tag den nyeste fil i mappen files/, omdøb den til webcam.jpg og kopier den til roden, hvor det tidligere billede bliver overskrevet.
Jeg har styr på, at mappen files ikke bliver fyldt op med billeder med dette:

<?php
$dir = getcwd()."/files/";//dir absolute path
$interval = strtotime('-1 hours');//files older than 24hours

foreach (glob($dir."*") as $file)
    //delete if older
    if (filemtime($file) <= $interval ) unlink($file);
    ?>

    <?php
echo "Hentet slettet";

?>

Jeg kan ikke selv skrive kode (ville gerne), men jeg kan rette det lidt til.
Siden er hostet hos one.com og er skrevet i PHP.
Jeg håber, at der er én, der vil hjælpe mig.
På forhånd tak.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. september 2017 - 21:31 #1
Fandt dette via google og tilpassede det lidt:

function getLatestImage($folderName) {
    $newest_mtime = 0;
    $base_url = 'webcam_folder/'.$folderName;
    $show_file = 'webcam_images/webcam.jpg';
    if ($handle = opendir($base_url)) {
        while (false !== ($latestFile = readdir($handle))) {
            if (($latestFile != '.') && ($latestFile != '..') && ($latestFile != '.htaccess')) {
            $mtime = filemtime("$base_url/$latestFile");
                if ($mtime > $newest_mtime) {
                    $newest_mtime = $mtime;
                    $show_file = "$base_url/$latestFile";
                }
    return $show_file;
}

Tror det burde kunne bruges.
Avatar billede BHG Novice
02. september 2017 - 08:40 #2
Tak for forslaget, jeg tester det i aften.